امام محله مسجد حضرت سیدالشهدای مشهد فعالیت های این مسجد را تشریح کرد؛

ساخت اولین کتابخانه شبانه روزی کشور

ساخت اولین کتابخانه شبانه روزی کشور
مجتبی عظیمی
0
۱۲ تیر ۱۴۰۰

حجت الاسلام راعی امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهداء(ع) محله سیدی مشهد مقدس با کمک خیرین اقدام به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای نیازمندان، تعمیر منازل نیازمندان و فعالیت های دیگر کرده است.

اولین کتابخانه شبانه روزی کشور
در سال ۱۳۸۴ اولین کتابخانه شبانه روزی کشور با نام کتابخانه «شهید فهمیده» در طبقه سوم این مجتمع راه اندازی شد که مورد استقبال جوانان این شهر قرار گرفت و از نقاط مختلف شهر مشهد برای مطالعه به این مسجد و کتابخانه مراجعه می کنند.
این مجتمع بزرگ فرهنگی دارای پایگاه های بسیج خواهران و برادران و باشگاه ذوالفقار خواهران و برادران در رشته های مختلف و همچنین سالن های مطالعه جداگانه برای خانم ها و آقایان است.
با تصمیم هیئت امنای مسجد و کمک خیرین، خانه های اطراف مسجد برای توسعه مجتمع فرهنگی سیدالشهداء(ع) خریداری شده و ساخت فروشگاه تعاونی و مدرسه علمیه و آموزشگاه فنی و حرفه ای از برنامه های آینده این مجتمع فرهنگی است.
برگزاری مسابقات کتابخوانی
یکی از فعالیت های فرهنگی این مرکز، برگزاری مسابقات کتابخوانی برای سنین مختلف مردم است؛ از جمله مسابقه کتابخوانی «شهید ابراهیم هادی» و کتاب «صعود چهل ساله» نوشته سید محمد حسین راجی که به تازگی در این مجتمع برگزار شده که با استقبال جوانان شهر مشهد روبرو شد.
همچنین در این مرکز، اردوهای زیارتی و سیاحتی دو هزار نفری به شهرهای مذهبی و سیاحتی کشور برگزار می شود.
کمک‌های مؤمنانه در ایام کرونا
به همت خیرین مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) و نهادهایی چون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و آستان قدس رضوی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در حدود سه هزار بسته غذایی و معیشتی تهیه و در میان نیازمندان مناطق محروم و حاشیه شهر توزیع شد.
همچنین با همکاری نیروهای جهادی که بیشتر جوانان زیر ۲۵ سال هستند، ضد عفونی معابر در منطقه به صورت گسترده انجام شده است.
تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده
با تعطیل شدن مهد قرآن در روزهای شیوع کرونا، گروه های جهادی این مسجد اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در زیر زمین این مجتمع کردند.
افراد فعال در این کارگاه به صورت کاملا جهادی و افتخاری، ۱۰ دستگاه چرخ خیاطی تهیه و مواد مورد نیاز تولید ماسک نیز توسط خیرین خریداری شد.
حدود ۳۰ نفر از بانوان فعال در این کارگاه بیش از ۲۰ هزار ماسک تولید نمودندو این ماسک ها همراه مواد ضدعفونی و دستکش دسته بندی و به صورت کاملا رایگان در بین اقشار آسیب پذیر و نیازمند توزیع شده است.
همچنین تاکنون نزدیک به ۱۰۰هزار غذای گرم توسط خیرین در مسجد در ایام و مناسبت های مختلف تهیه و در میان مردم مناطق حاشیه شهر توزیع شده است.
تعمیر خانه‌های نیازمندان
قرارگاه جهادی شهید پیرمغان یکی از گروه های فعال در شهر مشهد است و به یاد شهید پیرمغان که یکی از بسیجیان مسجد سیدالشهداء بودند و در سال ۹۱ بر اثر سانحه هوایی هوانیروز به شهادت رسیدند نامگذاری شده است.
جوانان این قرارگاه جهادی اقدام به تعمیر و ساخت خانه های مسکونی در حال تخریب و ایزوگام ، ساخت حمام و نصب درب خانه ها کرده اندو همچنین با اهدای بخاری، یخچال تلویزیون و دیگر وسایل مورد نیاز افراد تحت پوشش خیریه مجتمع سیدالشهداء(ع) مشهد نقش مهمی در رفع مشکلات نیازمندان و خانواده های مناطق محروم شهر داشته اند؛ در حال حاضر ۵۰۰ خانواده تحت پوشش این خیریه هستند.

منبع: همشهری جوان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!