مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس

طرح امام محله، بستری مناسب برای کمک به پویایی مساجد است

طرح امام محله، بستری مناسب برای کمک به پویایی مساجد است
مجتبی عظیمی
0
۱۲ تیر ۱۴۰۰
حجت‌ الاسلام محمدصادق مهرابی: اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس با اعزام مبلغین نخبه در جهت توسعه فعالیت‌های اجتماعی در طرح امام محله و توانمند سازی مساجد ورود کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی در ارتباط تصویری با مبلغان برتر استان فارس گفت: طرح امام محله در راستای ترویج و گسترش فعالیت‌های فرهنگی مذهبی و اجتماعی با موضوع شبکه مبلغین و همکاری مردم، در استان اجرا شد و این اداره کل برای رسیدن به اهداف این طرح با اعزام مبلغان نخبه و برتر در طرح امام محله، در جهت توانمند سازی مساجد ورود کرد.
وی بیان اینکه طرح امام محله یکی از ارکان اساسی مساجد است، افزود: معتقدیم هرمقدار که مساجد پویا باشند رویش ارزش‌ها و هنجارها را در جامعه خواهیم داشت و اگر امروز نگران بسیاری از نابسامانی‌ها و گسست‌های بین نسلی هستیم به علت محجوریت و رهاشدن مساجد و شاید خارج شدن مسجد از چرخه تصمیم گیری و جریان سازی است.
مهرابی با اشاره به طرح امام محله ابراز داشت: اولویت کار ما تبدیل مسجد به موتور متحرکی است که به شبکه جریان سازی، جامعه پردازی و کادرسازی نیروهای جوان و نخبه کمک کند، یکی از اولویت های ما در استان فارس اولویت مساجد با نگاه شبکه سازی است که با طرح امام محله، امام روستا با پیگیری سازمان تبلیغات اسلامی عملی شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: در جهت فعال کردن مساجد و رویش جدید در حرکت های مساجد این طرح مسجد محور خودش را نشان داده است و سازمان تبلیغات می کوشد تا بستری برای پویایی مساجد به وجود بیاورد و این اداره کل با اعزام مبلغین نخبه و گروه‌های هنری در توانمند سازی مساجد به منظور رفع مشکلات مردم و در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب ورود پیدا کرد.
وی با اشاره به نقش محوری مساجد خاطر نشان کرد: در هر محله مسجد محوری را شناسایی کرده و یک روحانی که ذوابعاد است یعنی هم منبری خوبی است و هم قدرت تعامل با مردم و دستگاه های اجرایی و اداری را دارد به‌عنوان رابط بین مردم و دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات مردم نقش آفرینی می‌کند، با این حرکت و فعالیت مساجد نقش محوری در جامعه ایفا خواهند کرد.
حجت‌ الاسلام مهرابی در پایان با اشاره به طرح هر مسجد یک حقوقدان اذعان کرد: از اجرای این طرح مسجد محور نتایج مطلوبی را دریافت کرده‌ایم برای مثال طرح هر مسجد یک حقوقدان را در بسیاری از مساجد استان فارس اجرا کردیم در این طرح، حقوقدان رابط بین مردم و دستگاه قضا بود با اجرای این طرح مشکل بسیاری از پرونده‌ها در مساجدبرطرف شد.
دیگر رسانه ها
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!