حجت الاسلام نظافت مطرح کرد؛

بایسته‌های الگوسازی در شبکه امامت 

بایسته‌های الگوسازی در شبکه امامت 
مجتبی عظیمی
0
۱۳ تیر ۱۴۰۰
حجت الاسلام والمسلمین نظافت معرفی الگوهای موفق امامان محله را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: الگوسازی در این عرصه منوط به داشتن امام خودساخته و محله فرهیخته است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمد جواد نظافت مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد در دیدار با حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، ارائه الگو در جامعه را امری مهم خواند و خاطرنشان کرد: نشان دادن قله بسیار حائز اهمیت است؛ اینکه در قالب شبکه امامت، امامان و محله های الگو شناسایی و معرفی شوند کار ارزشمندی است.
وی الگوسازی در این عرصه را منوط به داشتن امام خودساخته، محله فرهیخته و تأکید بر اقامه نماز دانست و افزود: امر خداوند یقرئون الصلوه نیست، بلکه یقیمون الصلاه است؛ محتوای نماز ایاک نعبد و نفی عبودیت غیر خدا است و هدف امامت نیز همین باید باشد.
اسلام باید در متن زندگی افراد جامعه جاری باشد
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد تأکید کرد: ما باید از اسلام جلسه ای به اسلامی برسیم که در متن زندگی افراد جامعه جاری باشد و به فکر ساختن شبکه عبادالله الصالحین باشیم.
حجت الاسلام نظافت ابراز داشت: بزرگترین مشکلی که در جامعه با آن روبرو هستیم تربیت است و الا در بحث آموزش توفیقات بسیاری داشته ایم و این مشکل در امامان ما هم دیده می شوند و باید برای این مشکل چاره اندیشی کرد.
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد تصریح کرد: باید با مدارس علمیه رایزنی هایی صورت بگیرد تا برخی از آن ها محور کار خود را تربیت امامان مساجد قرار دهند و کمک کنند تا امامان از جایگاه شأن بالایی برخوردار باشند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر باید مدارسی را که چنین خروجی هایی دارند تقویت کنیم، چراکه در برخی از مدارس فعالیت اجتماعی طلاب یا ضد ارزش تلقی می شود و یا زمان این دست فعالیت ها را به بعد از آموزش های حوزوی و اتمام دروس موکول می کنند، در حالی‌که این اتفاق باید در حین تحصیل رخ دهد.
امام باید از دل مردم برانگیخته شود
حجت الاسلام نظافت با اشاره به لزوم دقت در جذب امامان محله خاطرنشان کرد: برنامه ریزی، جذب مدیران و امامان باید با ظرافت صورت بگیرد؛ نباید در جابجایی امامان پادگانی عمل کنیم و از برکناری امامان با فضیلت را به بهانه سن بالا بپرهیزیم.
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد ادامه داد: امام باید از دل مردم بجوشد، من انفسهم باشد و مقبولیت مردمی داشته باشد؛ اگر بخواهیم امامی را کنار بگذاریم باید نهایت تأمل را به خرج دهیم.
وی نگاه سیاست زده را یکی از آفت های مهم موضوع امامت دانست و گفت: این طرز نگاه را باید کنار بگذاریم و افراد مختلف را به بهانه های مختلف از قطار انقلاب پیاده نکنیم؛ چراکه انقلاب به مثابه چتری برای همه است و نباید این چتر را کوچک کرد.
حجت الاسلام نظافت اظهار داشت: از جمله کارهای دیگری که مدارس علمیه باید انجام دهند این است که نمازهای جماعت را به داخل مساجد ببرند تا طلاب با نحوه تعامل امام با مردم آشنا شوند.
حوزه‌های علمیه می‌توانند یاری‌گر شبکه امامت باشند
در این جلسه حجت الاسلام میرمحمدیان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شبکه امامت در سراسر کشور بیان کرد: حوزه های علمیه می توانند ما را در تعالی شبکه امامت یاری کنند.
وی افزود: یکی از کارهایی که حوزه ها می توانند انجام دهند ایجاد دوره هایی نظیر طرح کاد است که در آن طلاب موظف شوند از پایه های پایین نزد امامان مهذب و با سابقه آموزش عملی ببینند و از آن ها گواهی گرفته و ارائه دهند.
در دیگر رسانه ها:
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!