امام محله‌ای که نیازمندان را خانه‌دار می‌کند+عکس

امام محله‌ای که نیازمندان را خانه‌دار می‌کند+عکس
مجتبی عظیمی
0
۱۷ تیر ۱۴۰۰
امام محله دهه هفتادی شهرک ایثار در شهرستان بروجرد استان لرستان، با کمک جمعی متشکل از ۲۰ نفر از مهندسین و نیروهای مورد نیاز در ساخت مسکن، خانه‌های روستاییان اطراف شهر را بازسازی و یا از نو برای آن‌ها خانه می‌سازد.
خانه و مسکن یکی از الزامات مهم زندگی است که متأسفانه برخی از هموطنان ما در شهرها و روستاها از سرپناه مناسبی برخوردار نیستند. گروه‌های جهادی و مردمی بسیاری هستند که تلاش می‌کنند با بهره‌گیری از کمک‌های مردم و خیرخواهانه برای کمک به سقف بالای سر مردم قدم‌هایی بردارند.
حجت‌الاسلام احمد معظمی امام محله دهه هفتادی شهر بروجرد
طلبه دهه هفتادی که امام مردم است
حجت‌الاسلام احمد معظمی طلبه دهه هفتادی امام محله شهرک ایثار در شهرستان بروجرد استان لرستان است. او می‌گوید: «حدود یک سال است که به عنوان امام جماعت مسجد حضرت رسول (ص) در این شهرک مستقر شدم و به عنوان امام محله خود را وقف خدمت به مردم کرده‌ام. شهرک ما حدود ۵ هزار نفر سکنه دارد که بیشتر بازنشسته‌های نظامی و فرهنگی دارند و الحمدلله نیازمندی در شهرک نداریم. برای همین شهرک ما معین روستای قلعه حاتم شده است.»
بسته‌های ارزاق تهیه شده برای نیازمندان روستا
۷۰ خانواده نیازمند تحت حمایت مسجد
روستای قلعه حاتم در کنار شهر بروجرد قرار دارد و دارای بیش از ۷ هزار نفر جمعیت است. معظمی می‌گوید: «در این روستا ۷۰ خانواده نیازمند تحت پوشش مسجد ما قراردارند که با کمک پایگاه بسیج و هیأت‌امنا هر دوماه برای آن‌ها بسته‌ارزاق به ارزش ۵۰۰ -۶۰۰ هزار تومان تهیه و توزیع می‌کنیم.»
این طلبه به همراه یک گروه ۲۰ نفره خانه برای نیازمندان می‌سازد
ساخت و بازسازی خانه نیازمندان روستا
این امام محله به همراه جمعی دیگر از جوانان متخصص و جهادی گروهی ۲۰ نفره را برای کمک به نیازمندان تشکیل داده است. او می‌گوید: «از ماه رمضان سال قبل با این گروه ۲۰ نفره که از مهندس معماری و عمران گرفته تا بنا و لوله‌کش عضو آن است، برای بازسازی خانه‌های روستاییان و ساخت خانه برای نیازمندان اقدام می‌کنیم. تاکنون ۴ خانه به ارزش ۱۳۰ میلیون تومان برای خانواده‌های نیازمند ساختیم. در آخرین مورد که هنوز در حال احداث هستیم، برای یک خانواده که دارای یک بچه خردسال بودند و متأسفانه در طویله محل نگهداری احشام زندگی می‌کردند، در حال ساخت خانه هستیم. زمین این خانه توسط خیرین تأمین شد و ما نیز با تهیه مصالح در حال ساخت خانه هستیم که سفت‌کاری آن تمام شده است و در حال گچ‌کاری هستیم.»
ساخت خانه‌هایی ۷۰ متری برای نیازمندان
این جهادی‌ها خانه‌هایی ۷۰ متری با رعایت تمام نکات ایمنی و ساختمانی برای خانواده‌های روستایی می‌سازند. معظمی می‌گوید: «تمام هزینه‌های ساخت این خانه‌ها با کمک خیرین تأمین می‌شود و تمام افراد گروه نیز تبرعی کار می‌کنند و تنها مصالح را می‌خریم. از مسئولان شهرستان بسیار گله‌مندم ما گزارش کار را برای تمام مسئولان ارسال می‌کنیم اما متأسفانه یک مرتبه برای خداقوت گفتن هم نیامدند چه برسد که کمکی داشته باشند.»
ارتباط نزدیک این طلبه دهه هفتادی با جوانان و نوجوانان محله
تهیه اقلام بهداشتی برای مردم جهت مقابله با کرونا
ساخت خانه برای نیازمندان و تهیه بسته‌های معیشتی تنها کار این امام محله در این یک سال و نیم کرونایی نبوده است و آن‌ها نیز در حدتوان خود برای مقابله با کرونا تلاش‌های بسیاری داشته‌اند. او می‌گوید: «ضدعفونی سطوح عمومی یکی از کارهای ما در این ایام بود، تحویل بسته‌های بهداشتی و تهیه و توزیع ۵ هزار ماسک نیز از دیگر کارهای ما بود که الحمدلله با کمک کادر درمان توانستیم در موج‌های مختلف رخ داده از این بیماری، مانع تلفات هم محله‌ای‌های خود شویم.»
هدف بعدی این امام محله
گام بعدی این جهادگران طبخ غذا برای نیازمندان خواهد بود و آن‌ها بنا دارند برای ۷۰ خانواده نیازمند تحت پوشش خود هرهفته یک پرس غذای گرم تهیه و توزیع کنند. معظمی می‌گوید: «تمام کارها و اقدامات ما با کمک خیرین است. مردم و خیرین می‌توانند برای کمک به ما کمک‌های نقدی خود را برای ما واریز کنند تا ان شاء الله بتوانیم خدمت بیشتری برای مردم داشته باشیم.»
تمام این اقدامات و دست‌گیری‌های این امام جماعت در قامت امام محله برای این بوده است که مسجد خود را صرفاً برای اقامه نماز جماعت ندانسته است و تلاش کرده تا ظرفیت این پایگاه مهم فرهنگی، دینی و اجتماعی برای کمک به مردم و رفع مشکلات آن‌ها استفاده کند.
دیگر رسانه ها
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!