امام روستایی که ۱۰۰ نفر را از دام اعتیاد نجات داد

امام روستایی که ۱۰۰ نفر را از دام اعتیاد نجات داد
مجتبی عظیمی
0
۲۰ تیر ۱۴۰۰

حجت الاسلام ریماز امام روستایی محروم است؛ ۱۲۰ نفر در این روستا به دام اعتیاد گرفتار شده بودند که با کمک او حدود ۱۰۰ نفر ترک کردند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام علیرضا ریماز جهاد واقعی و رسالت اصلی را در حل مشکلات مردم می داند و در این راه ثابت قدم است. او براین باور است که باید در کنار مردم در هر شرایطی ماند و به آنها کمک کرد تا در مسائل معیشتی و فرهنگی بتوان مشکلات را پا به پای آنها حل کرد.
وی در ابتدای ورود به روستایی محروم در کرمان، وقتی دید حسینیه ای نیمه کاره مدت هاست رها شده در صدد تکمیل آن برآمد تا پایگاهی را برای مردم فراهم بیاورد و بتواند فعالیت ها را توسعه بخشد.


به گفته حجت الاسلام ریماز یک هفته به ماه مبارک رمضان با کمک اهالی روستا در بحث مالی و کمک‌های خیرین، قدم‌های بزرگی برداشته شد و امروز این حسینیه پیشرفت های خوبی دارد و ساخت آن با استقبال خوبی از طرف ساکنین مواجه شده است. در آینده ای نزدیک پایگاهی برای فعالیت های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و حتی مقری برای پیگیری مشکلات مردم تبدیل می شود.
منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل در مورد فعالیت های خود در این روستا عنوان کرد: یکی از اولویت‌های ما رفع نیاز نیازمندان و فقرا و ایتام است، به خصوص پس از شیوع کرونا و افزایش مشکلات اقتصادی، حرکت برای رفع نیازهای مردم را یک جهاد دانستیم و در این زمینه با کمک اهالی و خیرین کارهای خوبی انجام گرفت.
در این مدت تهیه بسته های غذایی و معیشتی و تأمین وسایل سرمایشی و گرمایشی برای نیازمندان و تأمین پوشاک و ملزومات زندگی توسط خیرین محلی و استانی انجام شد و به اعتبار این روحانی بسیاری از خیرین پای کار آمدند تا گره ای از مشکلات مردم را باز کنند.
وی می گوید در طول ماه بیش از ۳۰ بسته معیشتی در اختیار مردم نیازمند قرار می گیرد و همچنان این کمک ها ادامه دارد چرا که روستا بسیار محروم و مردم از اقشار ضعیفی هستند و باید در کنار آنها ماند و هر کاری از دست مان بربیاید از این ساکنین عزیز در روستاها دریغ نکنیم.


حجت الاسلام ریماز یکی از دغدغه های جدی دیگر را اعتیار برخی از جوانان می داند و می گوید قبلا ۱۲۰ نفر معتاد در روستا داشته ایم که ۳۰ نفر آنها در این اواخر موفق به ترک اعتیاد شده اند و هم اکنون ۱۰۰ نفر بهبود یافته داریم که با کمک خیرین نیازهای آنها را نیز در جهت تأمین معاش و اشتغال رفع می کنیم.
وی با همراهی خانواده اش توانسته امور خیر را برعهده بگیرد و در صدد رفع مشکلات و گرفتاری ها برآید، یکی دیگر از اقدامات این جهادگر راه اندازی مرکز حفظ قرآن کریم است؛ با احداث این خانه قرآن، استقبال زیادی از سوی جوانان در جهت حفظ جزء اول تا دهم قرآن انجام گرفته است، همچنین احداث غسالخانه و پیگیری برخی از امور در جهت خدمت رسانی به اهالی از فعالیت هایی است که این جهادگر خستگی ناپذیر برعهده دارد و همچنان این مسیر را با کمک خیرین و اهالی روستا که به او اعتماد کرده اند می پیماید.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!