امام روستای احمد آباد مطرح کرد؛

مشارکت فعال همسر امام؛ مهم‌ترین رمز موفقیت در رفع مشکلات مردم

مشارکت فعال همسر امام؛ مهم‌ترین رمز موفقیت در رفع مشکلات مردم
مجتبی عظیمی
0
۲۰ تیر ۱۴۰۰
امام روستای احمد آباد یکی از مهم ترین رموز موفقیت خود را حضور همسرش به عنوان طلبه در بحث‌های فرهنگی و معیشتی می‌داند و بر این باور است که بانوان نیز می توانند سهم مهمی در رفع مشکلات داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام مرتضی ایزدی امام روستای احمدآباد، یکی از مهم ترین مشکلات روستا را آسفالت فرسوده جاده مواصلاتی آن می داند، جاده ای که بیش از ۳۰ سال است آسفالت شده و با پیگیری مسئولان شهرداری هیچ پاسخی برای روکش آسفالت جدید اتفاق نیفتاده است.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در رابطه با آسفالت جاده به عنوان یکی از مطالبات مردم می گوید در این باره با دهیار و شورای فرهنگی جلساتی برگزار کردیم و قرار شد بودجه سال قبل و امسال را به آسفالت روستا اختصاص دهند و هفته آینده روستای احمد آباد زرند کرمان بتواند حلاوت و شیرینی خبر آسفالت این جاده را بچشند.
اهالی روستا بارها از وضعیت جاده گله مند بوده اند و با توجه به اینکه در مسیر روستا به شهر چندین معدن وجود دارد و تردد ماشین های سنگین و تریلی موجب شده بود آسفالت خراب و فرسوده شود و امکان تصادف و سوانح را افزایش دهد بارها این موضوع به مسئولان منتقل شده بود اما نتیجه ای نگرفته بودند تا اینکه حجت الاسلام مرتضی ایزدی در تعامل با شورای فرهنگی قول مساعدی برای رفع مشکلات این جاده گرفته است.
به گفته وی به دلیل هزینه های بالای تهیه قیر، کسی زیر بار آسفالت جاده نمی رفت و حتی با شهرداری بارها مکاتباتی شده بود که نتیجه ای نداشت، در گذشته یکی از خیرین بزرگ قبل از انقلاب این جاده را آسفالت کرده بودند که در قید حیات نیستند و خانه شان جز ظرفیت های گردشگری است؛ با توجه به اینکه این روستا دارای حمامی تاریخی و میراث فرهنگی است انتظار می رود مسئولان بیش از گذشته به این روستا توجه داشته باشند هر چند جلساتی با مقامات در این باره برگزار شده است.
حجت الاسلام مرتضی ایزدی بیش از ۸ ماه ساکن روستا و عضو شبکه امامت بنیاد هدایت است و توانسته خدمات ارزشمندی را در حمایت از اقشار ضعیف ارائه دهد، یکی از خدمات وی راه اندازی بنیاد نیکوکاری برای رسیدگی به نیازمندان است.
منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل، در این باره می گوید دو مؤسسه از قبل در روستا فعال بود و با توجه به نیاز روستا یک مؤسسه دیگری را ایجا کردیم که مؤسسه نیکوکاری منتسب به شهرستان زرند است.
به همت این امام روستا جلساتی با شورای فرهنگی برگزار می شود و مشکلاتی در زمینه اشتغال و وام و تأمین جهیزیه و ترک معتادین توسط مؤسسه رفع می شود، تاکنون نیز کارهای زیادی شده و البته کارهای فرهنگی نیز چشمگیر بوده است.
به گفته حجت الاسلام ایزدی برخی از اقدامات فرهنگی و محرومیت زدایی موجب شده بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی جذب به مسجد روستا شوند و تعامل و همراهی بین مردم زیاد شده است.
این روستا از جمله روستاهای محروم است که ظرفیت گردشگری دارد و باید مورد رسیدگی ویژه ای قرار بگیرد، همچنین از نظر این روحانی جهادگر جوانان نیز از سرمایه های ارزشمند روستا هستند که از نظر مسئولان اوقاف و دیگر سازمان ها مورد غفلت واقع شده اند در حالی که باید این نهادها ارزش بیشتری در رفع مشکلات جوانان در روستا داشته باشند، همان طور که با پیگیری شورای فرهنگی روستا تاکنون کارهای زیادی به سرانجام رسیده است.
منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل، یکی از مهم ترین رموز موفقیت خود را حضور همسرش به عنوان طلبه در بحث های فرهنگی و معیشتی می داند و بر این باور است بانوان نیز می توانند سهم مهمی در رفع مشکلات و به خصوص توسعه فعالیت های فرهنگی و معیشتی در روستا داشته باشند و موجب آبادانی بیشتر روستا شوند.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!