حجت الاسلام آذربایجانی مطرح کرد؛ 

لزوم شناسایی و الگوسازی از امامان موفق با تکیه بر تجربه نگاری

لزوم شناسایی و الگوسازی از امامان موفق با تکیه بر تجربه نگاری
مجتبی عظیمی
0
۲۲ تیر ۱۴۰۰
حجت الاسلام آذربایجانی گفت: باید به شناسایی و الگوسازی از امامان معنوی موفق پرداخته شود و با تدارک مصاحبه هایی نسبت به تجربه نگاری از فعالیت های این افراد اقدام لازم صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی رئیس هیئت مدیره محترم موسسه سلامت نوید نیایش و حجت الاسلام مظاهری سیف رئیس مؤسسه بهداشت معنوی با حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت و حجت الاسلام موحد مدیر پژوهش بنیاد هدایت در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار و گفت‌وگو داشتند.
حجت الاسلام آذربایجانی در این جلسه با اشاره به اهمیت مدیریت دانش گفت: امروزه این نوع مدیریت درکنار دانش مدیریت بسیار کارساز است.
رئیس هیئت مدیره موسسه سلامت نوید نیایش افزود: ما باید امامان کارآمد و معنوی که تعداد آن ها هم چندان زیاد نیستند را شناسایی کنیم و با تدارک مصاحبه هایی نسبت به تجربه نگاری در رابطه با این افراد اقدام کنیم و به مرور این افراد را به الگو تبدیل کنیم.
وی اظهار داشت: روان شناسی جامعه نگر و روان شناسی دین و معنا نگر می تواند در طرح شبکه امامت و موفقیت آن اثرات مثبتی داشته باشد؛ بنابراین باید به آن ها توجهی ویژه ای داشته باشیم.
دکتر آذربایجانی فعال کردن ظرفیت های اخلاقی و معنوی دین را از اهداف مؤسسه نوید نیایش دانست و ابراز داشت: به دنبال این هستیم تا این ظرفیت ها را در دسترس عموم قرار دهیم و یکی از ابزارهای این کار روان شناسی است.
رئیس هیئت مدیره موسسه سلامت نوید نیایش بیان کرد: در خصوص محوریت مسجد طرح هایی اجرایی شده است و یکی از این طرح تحت عنوان دعا و مسجد است؛ هدف این طرح این است که معنویت دینی با استفاده از مضامین دعا برای عموم در دسترس قرار گیرد و این کار توسط امام جماعت صورت می گیرد.
حجت الاسلام آذربایجانی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم این طرح را با کمک شبکه امامت در سراسر کشور اجرایی کنیم لازم است با کمک رابطین شهرستانی شبکه امامت آموزش های لازم را به امامان ارائه دهیم.
رئیس هیئت مدیره موسسه سلامت نوید نیایش خاطرنشان کرد: فلسفه حضور روحانیت در جامعه این است تا در قلوب مردم حکومت کند و نباید به دنبال حکمرانی بر جسم مردم باشد؛ هر خدمتی که توسط روحانیت به مردم ارائه می شود باید پشتوانه اش معنویت باشد.
در این جلسه حجت الاسلام میرمحمدیان محوریت بخشی به مسجد را یکی از اهداف طرح شبکه امامت دانست و گفت: شبکه امامت برای پیشبرد اهداف خود دو گام را در نظر گرفته است که شامل گفتمان سازی و الگوسازی است.
مدیرعامل بنیاد هدایت اظهار داشت: وقتی ما گفتمانی را ترویج می کنیم باید نمونه عینی آن را هم ارائه بدهیم و این در تمام کشور اتفاق بیفتد تا این مطالبه از روحانیون بوجود آید که خود را برای تصدی امامت آماده کنند.
وی افزود: برای این کار اقدام به طراحی شبکه راهیاری کردیم تا راهیاران به امامان محله قدرت اقدام بدهند و آن ها را در پیشبرد کارها یاری کنند.
در دیگر رسانه ها:
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!