به همت امام روستای قلعه نو رقم خورد؛

همکاری در اجرای ۱۶ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان جغتای

همکاری در اجرای ۱۶ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان جغتای
مجتبی عظیمی
0
۲۶ تیر ۱۴۰۰

حجت الاسلام محمدزاده مزینانی بیان داشت: با هماهنگی‌هایی که بین اهالی روستای قلعه‌نو و بنیاد برکت صورت گرفت، شرایط اعطای وام اشتغال‌زایی خرد و کلان به ۱۶ خانواده در این روستا فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمدزاده مزینانی، امام روستای قلعه نو و شفی‌آباد واقع در منطقه جغتای استان خراسان رضوی بیکاری را یکی از مهم‌ترین مسائل مناطق روستایی می‌داند و بر همین اساس پیگیر اقداماتی است که به اشتغال روستاییان کمک کند.

در گفتگویی که با امام روستای قلعه نو در این خصوص داشتیم وی به طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در این منطقه اشاره کرد و توضیح داد: بنیاد برکت از بین روستاهای منطقه جغتای ۶ روستا را انتخاب کرد؛ یکی از آن روستاها قلعه‌نو و شفی‌آباد بود که بنده در این روستا مستقر هستم.

وی ادامه داد: بنیاد برکت در مرحله نخست، از شورای روستا، دهیار، مسئول پایگاه بسیج و بنده که امام این روستا هستم دعوت کرد تا توضیحاتی در خصوص تسهیلات اشتغال ارائه دهند؛ بعد از این جلسه کارگروهی متشکل از اعضای شورای روستا، دهیار، مسئول پایگاه بسیج، یکی از معلمین، دو تن از معتمدین محل و بنده تشکیل شد و توضیحات مربوط به وام اشتغالزایی از طریق فضای مجازی به اهالی محل اطلاع‌رسانی شد؛ علاوه بر این در نماز عید فطر نیز که اکثریت مردم روستا حضور داشتند این موضوع را اعلام کردیم.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: بعد از اینکه ثبت‌نام متقاضیان انجام شد، ۱۳ نفر بعنوان افراد دارای اهلیت شناسایی شدند و طرح‌ پیشنهادی آنها در زمینه اشتغال خرد مورد تایید بنیاد برکت قرار گرفت؛ علاوه بر این ۳ نفر نیز برای دریافت تسهیلات طرح‌های کلان شناسایی شدند که می‌بایست با اجرای طرح‌های مشخص‌شده برای حداقل ۳ اشتغال ایجاد کنند.

امام روستای قلعه نو افزود: با هماهنگی هایی که صورت گرفت صندوق قرض‌الحسنه در پست‌بانک روستا جهت استفاده عموم مردم به ویژه متقاضیان وام اشتغال‌زائی بنیاد برکت تشکیل و جلساتی نیز در راستای توجیه متقاضیان دریافت وام با حضور کارگروه اشتغال‌زائی روستا در مسجد برگزار شد.

وی بیان داشت: قرار بر این شد که طرح‌های کلان از طریق مرکز استان تصمیم‌گیری شود، در این بین یکی از طرح‌ها مربوط به کارگاه ساخت ابزار و ادوات کشاورزی، یک طرح‌ مربوط به کارگاه تولید تشک طبی و سومین طرح هم مربوط به فرآوری زعفران است.

امام روستای قلعه نو در خصوص شرایط اقتصادی اهالی محل عنوان کرد: اشتغال بیشتر مردم در این منطقه مرتبط با کشاورزی و دامداری است اما بدلیل خشکسالی های چندسال اخیر مردم با مشکلات و کمبودهای جدی روبرو هستند که امید است با ایجاد طرح های اشتغالزایی بتوان بر بخشی از این مشکلات فائق آمد.

حجت الاسلام محمدزاده در پایان با اشاره به گستره فعالیت های خود در روستای قلعه‌نو و شفی‎‌آباد، توزیع بسته های معیشتی، قربانی و توزیع گوشت گرم بین نیازمندان، توزیع بن‌کارت بین نیازمندان و همچنین توزیع غذای گرم در مناسبت‌های مختلف بین نیازمندان را از جمله این اقدامات برشمرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!