نگاهی به خدمات امام محله مسجد امام حسین کرمانشاه؛

حمایت از نیازمندان و بازسازی خانه‌های مناطق محروم

حمایت از نیازمندان و بازسازی خانه‌های مناطق محروم
مجتبی عظیمی
0
۲۹ تیر ۱۴۰۰

امام محله مسجد امام حسین(ع) شهرستان صحنه افزون بر برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفتی حمایت از خانواده‌های نیازمند و حفظ سلامت مردم در شرایط کرونا را محور فعالیت‌های اجتماعی خود قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام میلاد حسینی امام محله مسجد امام حسین (ع) شهرستان صحنه استان کرمانشاه است؛ این مسجد در سال ۱۳۷۴ ساخته شد و اکنون علاوه بر فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی این مسجد تبدیل به قطب فرهنگی شهرستان صحنه شده است.
ساخت محل ورزش و سرگرمی برای نوجوانان و جوانان
یکی از دغدغه های اصلی مدیران کانون فرهنگی و آموزش مسجد امام حسین(ع) جذب نوجوانان و جوانان و زمینه سازی حضور آنها در محیط مسجد است، به همین دلیل با تاسیس محل ورزش و سرگرمی، برگزاری برنامه نمایش فیلم آموزشی و شب نشینی در مسجد کلاس های متنوع آموزشی و برگزاری مسابقات ورزشی مانند جام رمضان جوانان بسیاری را جذب محیط مسجد کرده‌اند.
راه اندازی کارگاه تولید ماسک
جهادگران این مسجد با حمایت خیرین هیئت امنای مساجد در دوران شیوع کرونا با تهیه مواد اولیه و لوازم مورد نیاز تولید ماسک لوازم خیاطی اقدام به راه اندازی کارگاه بزرگ تولید ماسک کرده اند؛ در این کارگاه تاکنون چندین هزار ماسک بهداشتی تهیه و در اختیار نیازمندان محل قرار داده شده است.
حمایت از خانواده های نیازمند
یکی از کانون های فعال در این مرکز خیریه و گروه‌های جهادی شهید صادق میرزایی است؛ اولین فعالیت این گروه جهادی، شناسایی نیازمندان در محله های فقیرنشین و تحت پوشش قرار دادن خانواده های نیازمند بوده است.
تاکنون بیش از ۳۰۰ خانواده نیازمند شناسایی و حمایت از آنها آغاز شده است از جمله حمایتهای این کانون جهادی تهیه لوازم و مواد مورد نیاز خانواده های نیازمند از قبیل یخچال، تلویزیون و توزیع بسته‌های حمایتی، غذایی و سبد کالا در میان آن ها است؛ یکی دیگر از این اقدامات این کانون فرهنگی اشتغال افراد سرپرست خانوار و توانمندسازی خانواده ها است.
برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفتی در مسجد
مدیران کانون فرهنگی با برگزاری دوره های متنوع آموزشی با دعوت از معلمان مدارس و دانش آموزان ضمن برگزاری کلاس های علمی و آموزشی در داخل مسجد، اقدام به برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی و کلاس های ورزشی و دوره‌های آموزشی قرآن و معارف برای دانش آموزان دیگر قشر های جامعه کرده‌اند.
بعد از چند ماه تعطیلی مساجد در دوران شروع کرونا با برنامه ریزی مجدد و در نظر گرفتن تمامی اقدامات بهداشتی با اعلام برگزاری محدود رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزاری دوره ها با ظرفیت محدود آغاز شدو رونق پیش از کرونا بار دیگر به مسجد بازگشت.
عیادت از بیماران کرونایی و شرکت در مراسم تدفین درگذشتگان کرونا
روحانیان مسجد و جهاد گران این کانون جهادی ضمن عیادت از بیماران و خانواده های نیازمند که بیمار کرونایی در منزل دارند، با تهیه لوازم بهداشتی و سایر مواد غذایی و سبد کالا از خانواده های آسیب دیده از کرونا حمایت می‌کنند؛ همچنین با شرکت در مراسم تدفین افراد فوت شده بر اثر بیماری سعی در تصلای خاطرشان و برگزاری مراسم تدفین ضمن رعایت اصول بهداشتی دارند.
بازسازی خانه های نیازمندان و ساختمان های مسکونی
یکی از فعالیتهای جهادگران این است که با حمایت خیرین و جمع آوری کمک های مردمی بازسازی خانه‌های ناایمن و ساخت خانه و سرپناه برای خانواده‌های نیازمند است.
جوانان این مرکز تا کنون چندین خانه را در محله های فقیرنشین شهرستان صحنه به طور کامل بازسازی کرده اند؛ در دو مورد برای خانواده‌های نیازمند فاقد مسکن توسط خیرین مسجد امام حسین(ع) ساختمان مسکونی ساخته و تحویل خانواده‌ها شده است.
منبع: همشهری جوان ـ شماره ۷۶۱

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!