رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

در افق آینده مساجد گام مهمی در پیشرفت کشور دارند

در افق آینده مساجد گام مهمی در پیشرفت کشور دارند
مجتبی عظیمی
0
۱۰ مرداد ۱۴۰۰
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین اختتامیه نخستین مهرواره محله همدل گفت: در افق آینده مساجد گام مهمی در پیشرفت مردم دارند و این مکان قدرتمند در تعالی رشد و موفقیت مردم نقش آفرینی خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، آئین اختتامیه نخستین «مهرواره محله همدل» شنبه نهم مرداد ماه در سالن سوره مهر حوزه هنری با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سیداحمد عبودتیان مدیرعامل بنیاد خاتم‌الاوصیاء کشور، سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور و برگزیدگان برگزار شد.
حجت‌الاسلام رضا غلامی دبیر برگزاری جشنواره محله همدل به بیان آماری از این جشنواره پرداخت و گفت: طرح محله همدل از جمله طرح‌هایی بود که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد و چند ماه بعد از اجرای آن خادمان این طرح متوجه شدند با سرمایه عظیم انسانی روبرو هستند. به طوری که ۲ هزار و ۹۶۹ ارزیاب و داوران استانی و شهرستانی طرح‌ها را مطالعه کرده و از بین آنها هزار و ۴۵۷ طرح برتر شهرستانی راه پیدا کرده و در پایان ۴۵۶ طرح انتخاب شد.
وی ادامه داد: داوران ۱۱ آیتم شاخص را برای سنجش بهترین طرح‌ها در نظر گرفتند. آنچه در این رقابت اهمیت بیشتری داشت نوع روایت و دفاع از طرح بود. از بین ۴۵۶ نفر منتخب استانی ۴۸ نفر به لایه استانی رسیدند و باز هم در بین منتخبان ملی ۱۴ نفر انتخاب شدند. سخت‌ترین بخش انتخاب به عهده مردم و بینندگان رسانه ملی بود.
حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه برگزاری طرح مهرواره یا محله همدل سبب شد مساله‌هایی که نیازهای یک محله و دغدغه‌های آنها بود ثبت شود، گفت: یک سرمایه بزرگ انسانی پا به میدان گذاشت که انگیزه حل مساله داشت و این فکر و ایده عزیزان بسیار با ارزش است.
مساجد، مردم و محله از مهمترین کانون‌هایی است که در پیشرفت و تعالی نقش دارند
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام قمی در سخنانی گفت: ما از تاریخ باید عبرت بگیریم و متوجه شویم ایادی شیطان برای دوری ما با اهل بیت آمده‌اند. ما این سخنان را مطابق واقعیت و متناسب با نظام محاسباتی قرآن میدانیم.
وی ادامه داد: ما مردم ایران پیشرفت را جدی گرفتیم و با توجه به اوضاع امروز مردم ایران دوباره می‌ایستیم و قدرتمند به سمت موفقیت و پیشرفت منطقه‌ای جلو می‌رویم. حاکمیت هم باید حمایت کند. گرچه حلقه‌های ایمانی گره‌گشای این وضعیت پدید آمده هستند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بر اساس تجربه‌های تاریخی، باید مردم، محله و مسجد را جدی بگیریم، چرا که در افق آینده مساجد گام مهمی در پیشرفت مردم دارند و این مکان قدرتمند در تعالی رشد و موفقیت مردم نقش آفرینی خواهد کرد.
وی اظهار داشت: این مهرواره سالانه برگزار می‌شود و همواره باید فرصتی ایجاد کند تا همدلی و هم افزایی در جهت پیشبرد اهداف محقق شود. حاکمیت نیز در این راستا تسهیل کننده و همراه خواهد بود.
در ادامه مراسم از برگزیدگان این مهرواره با نگین انگشتر حرم علوی، تندیس جشنواره، وام اشتغال‌زایی به میزان یک میلیارد ریال و یک ربع سکه بهار آزادی تجلیل به عمل آمد.
بر همین اساس اعظم محمدی از هرمزگان با ایجاد اشتغال خانگی برای بسیاری از زنان سرپرست خانوار و راه اندازی صندوق کانون همیاری، زهرا حسینی زاده از کرمان با تأمین ۵ جهیزیه کامل برای نوعروسان، مجید قنواتی با جلوگیری از ۱۶ مورد خودکشی، حجت الاسلام مجید زرین با ایجاد کارگاه‌های قالیبافی، فاطمه بیاتی از اصفهان با تأمین هزینه ۳۵۰ میلیون تومان برای مددکاری بیماران، حجت الاسلام حسین کارگر از یزد با اجرای طرح رحماء و ارائه خدمات به فقرای اهل سنت افغانستانی، سید مجتبی حسینی نسب از کردستان با طرح تفکیک زباله و بازیافت و مشارکت ۷۶ درصدی مردم روستا در این طرح، محمد تلواری از خراسان جنوبی با جمع آوری ۵۵ میلیون تومان برای درمان بیماری‌های خاص، حسین اصغر رودکی با اهدا پمپ فشار قوی و تابلو برق به ۲۰ روستا، محمدتقی حسینی پور از خراسان رضوی با آزادی ۱۲ زندانی در ماه مبارک رمضان، ولی نادعلی زاده از مازندران با ابتکار عمل ویژه در کارآفرینی، سید عباس موسوی مقدم با عقد قرار داد سه جانبه خرید ۳۰ دستگاه میوه خشک کن به اعتبار یک میلیارد تومان با کمیته امداد و حمید توانا از فارس تعمیر اساسی یک مدرسه و ساخت ۵ منزل مسکونی برای نیازمندان از جمله افرادی بودند که در این اختتامیه تجلیل شدند.
شعر خوانی احمد بابایی در وصف مولای متقیان و اجرای گروه تواشیح و مدیحه سرایی گروه اسرا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری مهر
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!