در گفت‌وگو با مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله آخوند شهر قزوین مطرح شد؛

زیباسازی محله و ساخت سالن ورزشی در مناطق محروم

زیباسازی محله و ساخت سالن ورزشی در مناطق محروم
مجتبی عظیمی
0
۱۲ مرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام عباس باباشاوردی روحانی محله آخوند مسجد صاحب الزمان و امام جعفر صادق مشغول فعالیت و خدمت رسانی به مردم و محله است دو مسجدی که از قدیمی ترین مساجد این شهر هستند.
شناسایی مشکلات محله مطالبه گری و دعوت از مسئولان
بعد از ورود به محله با مردم محله به گفت‌وگو نشسته و با صحبت با مردم و کسبه و هیئت امنای امامزاده و قشرهای مختلف بدن برای اهدای مشکلات و کمبودهای منطقه و از سوی دیگر شناسایی ظرفیت ها و نقاط قوت محله اقدام نمودیم.
 با کمک فعالان فرهنگی و بزرگان محله برای رفع مشکلات منطقه تلاش کردیم؛ از مهمترین نیازهای این محله ساخت یک پارک عمومی جهت تفریح جوانان و خانواده‌ها است و ما با مطالبه گری در فضای مجازی و گفت و گو با مدیران شهری و ارتباط با اعضای شورای شهر، موج از همکاری مردم را در این زمینه به راه انداختیم.
بسیاری از مردم محل از هرگونه تغییر در وضعیت رفاهی ناامید بودند، اما با تلاش جمعی موفق شدیم از اعضای شورای شهر را متقاعد کنیم که در منطقه حضور پیدا کنند و در طی چندین جلسه میدانی و دعوت شهردار قزوین محلی را که تا پیش از آن یکی از کانون‌های ناامنی و آسیب های اجتماعی در محله بود برای ساخت یک بوستان در نظر گرفتیم و این طرح تصویب شد.
ساخت فرهنگسرا و سالن ورزشی  در محله محروم شهر با پیگیری سماجت ما، طرح ساخت سالن ورزشی در سطح محله تصویب و کار عمرانی آن آغاز و تاکنون حدود ۷۰ درصد از عملیات ساخت آن به پایان رسیده است.
 ساخت فرهنگسرای محله نیز یکی از مهمترین فعالیت‌ها توسط جهادگران محله است؛ مصوبه قدیمی برای ساخت فرهنگسرا در این محله وجود داشت اما تاکنون برای ساخت آن ارائه نشده است؛ با دعوت از شهردار و اعضای شورای شهر این طرح بار دیگر مطرح شد و با تلاش مطالبه‌گری دوستان ساخت این فرهنگسرا آغاز شد و مدتی پیش به بهره برداری رسید.
زیبا سازی محله با کمک مردم و جهادگران
 طرح زیبا سازی و رنگ آمیزی و گل کاری و افزودن گلدان در فضای عمومی محله و نورپردازی و چراغانی خیابان‌ها از مهمترین اقدامات جهادگران محله و با همکاری شهرداری و سازمان زیباسازی بوده است.
این منطقه یکی از قدیمی ترین محله های شهر قزوین است و میراث فرهنگی کم نظیری همچون خانه امام جمعه شهیدی از آثار به جا مانده از دوران صفویه، حمام بلور و خانه مستشاری را در خود جای داده که از ظرفیت های گردشگری منطقه هستند و در صورت حمایت مسئولان امکان تبدیل این محله به یک بندر گردشگری وجود دارد.
شناسایی مردم نیازمند برای رفع محرومیت
برای شناسایی نیازمندان با همراهی فروشنده سوپرمارکت محله که فردی دلسوز است، به خانه افراد نیازمند مراجعه کردیم و در این بازدیدها مشخص شد بعضی از خانواده ها به ماشین لباسشویی و تلویزیون برای جهیزیه و وام نیاز دارند و با کمک خیرین و صندوق  مسجد وام های قرض الحسنه متناسب با نیازو مشکلات افراد در اختیار این عزیزان قرار گرفت.
در دوران پیش از شروع کرونا و همچنین در حال حاضر جلسات هفتگی به منازل مردم محله می‌رویم و برای  احصاء مشکلات آنها تلاش می‌کنیم و تاکنون ۱۵۰ خانوار از محرومان و نیازمندان محل شناسایی شده‌اند.
 در دوران اولیه کرونا با همکاری واحد خواهران مسجد برای توزیع ماسک مواد ضدعفونی کننده و تب سنجی به همراه با نیمروحانیان به تمامی خانه های محل مراجعه کردیم.
یکی از اقدامات کم نظیر توسط جهادگران مجموعه سرزدن به خانواده هایی است که عزیزانشان را در دوران شیوع کرونا در اثر ابتلا به این بیماری یا علت های دیگر از دست داده اند و نمی‌توانند مراسم معمول را برگزار کنند؛ ما با همراهی روحانیت محل برای عرض تسلیت و خواندن روضه ودلگرمی آنها به منازل این افراد مراجعه می‌کنیم.
منبع: همشهری جوان، شماره ۷۵۸
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!