مدیرعامل بنیاد هدایت خبر داد؛

گردآوری و انتشار ایده‌های مختلف برگزاری مراسم عزاداری حسینی در شرایط کرونا

گردآوری و انتشار ایده‌های مختلف برگزاری مراسم عزاداری حسینی در شرایط کرونا
مجتبی عظیمی
0
۱۳ مرداد ۱۴۰۰

حجت الاسلام میرمحمدیان از گردآوری و انتشار ایده‌های مختلف برای برگزاری مراسم در شرایط کرونایی خبر داد و گفت: این ایده‌ها در قالب ویژه نامه محلخ حسینی در اختیار مبلغان و شبکه امامت قرار خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، همایش مجازی «محرم»، با حضور ۱۰ هزار نفر از روحانیون شبکه امامان محلات و مبلغان شاخص در مراکز استان‌ها و ۴۰۰ شهرستان، سراسر کشور، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت برگزار شد.
حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، با بیان اینکه امسال در محرم دو خط محتوایی و اجرایی را پیش روی خود داریم، اظهار داشت: کلید واژه ما در فاز اجرا، بحث تعظیم شعائر است. بسیاری از مراسمات ما در سال گذشته به دلیل وضعیت کرونایی تحت الشعاع قرار گرفت به همین دلیل امسال می‎خواهیم بحث تعظیم شعائر را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جمع کنیم.
وی فضاسازی مسجد و محله را نخسین کار در زمینه تعظیم شعائر برشمرد و گفت: یکسری از اهالی محله تا حدودی این کار را انجام می‌دهند و ما بای جاهایی که خلاء وجود دارد را با ظرفیت‌های مردمی تدارک کنیم. خانه‌هایی که سال گذشته سیاهپوش نمی کردند را تشویق به این کار کنیم تا فضای شهر به گونه ای شود وقتی کسی در شهر می گردد احساس کند که فضا تغییر کرده و محرم آمده است و مردم عزادار امام حسین(ع) هستند
مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: برخی می گویند هزینه سیاهپوش کردن محله خود را نداریم؛ یکی از کارهایی که برخی از استان ها پیشنهاد داده اند و قبلا پیشنهاد کرده اند این است که لباس های مشکلی و چادرهای مشکی کهنه ای که معمولا در خانه ها وجود دارد را جمع آوری کرده و برای این کار استفاده کنند.
حجت الاسلام میرمحمدیان تشویق نوجوانان برای راه اندازی تکیه‌های محلی و برگزاری روضه‌های محلی در کوچه‌ها و جلوی درب منازل را یکی از کارهای زیبایی دانست که در راستای تعظیم شعائر حسینی می توان انجام داد و خاطرنشان کرد: وقتی در هر کوچه اهالی چند خانه این کار را انجام دهند در دهه محرم کاملا فضای آن کوچه رنگ و بوی محرم به خود می گیرد.
وی کار دیگری که در ماه محرم باید انجام داد را اقامه عزا عنوان کرد و گفت: مساجدی که سقف ۶ متری دارند می‌توانند مراسم برگزار کنند و غیر از آن برگزاری دسته های عزاداری مساجد، هیئت ها و دانش آموزان و راه اندازی ایستگاه های صلواتی ثابت و متحرک، دو کاری هستند که می تواند نمود خوبی داشته باشد.
مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه ویژه نامه محله حسینی امسال نیز تهیه شده و در اختیار امامان و مبلغان قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: در این ویژه نامه ایده های مختلفی که در شرایط کرونایی در محله ها می توان اجرا کرد را گردآوری کرده ایم.
حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان و در بستر مهرواره محله همدل مردم به حل مسئله های مختلف تشویق شدند، گفت: در ماه محرم تصمیم گرفتیم که به جای اینکه مسائل متشتتی را دنبال کنیم، روی یک مسئله متمرکز بشویم و آن هم حوزه خانواده و فرزندآوری است.
وی ازدواج دیرهنگام، فرزندآوری دیرهنگام، تعداد کم فرزندان و سقط جنین را از جمله مشکلات حوزه خانواده برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر ما در این زمینه تلاش کنیم و برای گرم کردن فضای خانواده کاری انجام دهیم، تأثیر بسیار زیادی در حل این معضلات اجتماعی خواهد داشت.
گفتنی است در این همایش حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی مقائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان عضو هیئت امنای بنیاد هدایت، حجت الاسلام جنتی مدیرکل اعزام مبلیغین، حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت نیز به ایراد سخن پرداختند.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!