راهیار بنیاد هدایت در استان سیستان و بلوچستان تبیین کرد؛

برنامه های محرم در استان سیستان و بلوچستان

برنامه های محرم در استان سیستان و بلوچستان
مجتبی عظیمی
0
۱۷ مرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام حسینی نیک گفت: از جمله برنامه های ما در استان سیستان و بلوچستان این است که دسته های عزاداری دوباره برپا کنیم.
راهیار بنیاد هدایت در استان سیستان و بلوچستان گفت: استقبال مردم و حتی اهل سنت از توزیع نذورات در ماه محرم در مناطق محروم بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام حسین علی حسینی نیک در گفت و گو با واحد رسانه بنیاد هدایت، برگزاری مراسمات عزاداری در ایام محرم ضروری دانست و اظهار داشت: از جمله برنامه های ما در سطح استان و شهرستان ها این است که بتوانیم دسته های عزاداری را مجدد برپا کنیم.
راهیار بنیاد هدایت در استان سیستان و بلوچستان افزود: روال سنتی که بیشتر در منطقه ما وجود دارد راه اندازی دسته های عزاداری است و توزیع نذورات به شکل گسترده مورد توجه مردم قرار دارد.
وی بیان کرد: استقبال مردم و حتی اهل سنت از توزیع نذورات در ماه محرم در مناطق محروم بسیار ارزشمند است، همچنین هر محله یک مراسمی را ویژه خود دارندو نذورات به طور گسترده در داخل کوچه و شهرک ها و خانه های سازمانی و محلات توزیع می شود.
حجت الاسلام حسینی نیک عنوان کرد: در شرایط کرونایی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم‌ها و توزیع نذورات انجام می شود، قبل از شیوع کرونا نیز هر محله متولی جلسه امام حسین(ع) می شد و کارهای خوبی در این باره شکل گرفته است که بازخورد خوبی داشته است.
وی تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان، بانیان اصلی در برگزاری مراسم‌های ماه محرم و صفر هستند و در تلاش هستیم امسال نیز برنامه ها و مراسمات را در محلات توسعه دهیم.
راهیار بنیاد هدایت در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برگزاری با شکوه ماه محرم آثار تربیتی زیادی دارد و در این باره باید تلاش کرد، در خصوص موضوع «تربیت نسل حسینی» نیز برنامه هایی در سطح استان از حدود دو سال قبل شروع شده است.
حجت الاسلام حسینی نیک افزود: در جهت برگزاری برنامه ها با مبلغین همکاری می کنیم و افرادی را که نمی توانند فعالیت کنند از طریق نامه نگاری و برگزاری گعده هایی درگیر برنامه ها می کنیم.
وی تصریح کرد: طرح هر خانه یک پرچم از دو سال قبل شروع شده است و خانواده ها در این باره مشارکت خوبی داشته اند، ضمن اینکه شعارنویسی در ایام محرم و ایام عید غدیر مورد استقبال واقع شده است و مردم به صورت خودجوش وارد صحنه شدند.
راهیار بنیاد هدایت در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همراهی مردم در تامین نذورات بسیار بی نظیر است و از این ظرفیت مهم به خصوص در شرایط کرونایی و در مناطق محروم می توانیم استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: ما در تلاشیم با توسعه برنامه ها، هیئت های مذهبی نیمه فعال را نیز درگیر کنیم و اگر سازمان تبلیغات اسلامی بحث روحانیون مستقر را در داخل شهرحل کند می توانیم هیئت ها را توسط روحانیون مستقر و یا توسط امامانی که از سوی بنیاد علوی مشغول به کار هستند، فعال کنیم.
حجت الاسلام حسینی نیک بیان کرد: مردم از اول ماه محرم تا ۲۸ صفر جلسات خانگی را برگزار می کنند و استقبال خوبی از مراسم ها دارند و بانی می شوند؛ مجالس قبل از کرونا در خانه ها برگزار می شد و در ایام کرونا شاهد برگزاری مراسمات در مساجد هستیم؛ امسال نیز ملاحظاتی وجود دارد و با رعایت پروتکل ها پیگیر برگزاری مراسم ها از طریق هیئت های مذهبی و انجام مراسمات خانگی هستیم.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!