راهیار چهارمحال و بختیاری:

ایام محرم، فرصت مهم تبلیغی و تربیتی است/ مساله فرهنگی در فرزندآوری مهم است

ایام محرم، فرصت مهم تبلیغی و تربیتی است/ مساله فرهنگی در فرزندآوری مهم است
مجتبی عظیمی
0
۱۷ مرداد ۱۴۰۰

مسئول اجرایی طرح محله همدل در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ایام محرم، فرصت مهم تبلیغی و تربیتی است و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.
حجت‌الاسلام رضا اسماعیلی با تشریح برنامه های ماه محرم اظهار داشت: ایام محرم، یک فرصت مهم تبلیغی و تربیتی است و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.
راهیار بنیاد هدایت در چهارمحال و بختیاری افزود: این فرصت مهم تبلیغی به دلیل پیوند و ارتباط مردم در محرم با مسجد و روحانیت است که در زمان های دیگر نظیر آن کمتر وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای شعاری که امسال سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جمعیت و خانوده دارد برنامه هایی را تدوین کرده ایم و باید زمینه ای را ایجاد کنیم تا مسئله جمعیت و خانواده به خوبی تبیین شود و باید این مهم را در جامعه نهادینه کنیم.
حجت‌الاسلام اسماعیلی بیان کرد: گاهی در مسئله خانواده و جمعیت، ذهن ها به سمت مسائل اقتصادی و معیشتی می رود که تحقق این شعار در چنین وضعیت اقتصادی چگونه امکان پذیر است و حتی شاید برای طلاب نیز سوال باشد.
وی ادامه داد: لازمه تحقق این شعار ایجاد آمادگی در جامعه است و باید برنامه ها و جلساتی با حضور اساتید بزرگ در تبیین این مسئله برگزار شود، در این باره اقداماتی شکل گرفته است و در چند روز گذشته جلساتی با حضور استاد خسرو پناه و دیگر اساتید را برگزار کرده ایم و برای طلاب نیز جلساتی برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم قبل از محرم با تولید محتوا طلاب را آماده کنیم و بحث را جا بیندازیم و به طور خاص برای طلاب برنامه خاصی داشته باشیم؛ کلیت هدف گذاری به این سمت است تا مسئله برای امامان محلات و مساجد روشن شود، در غیر این صورت برای مردم نیز نمی تواند اثرگذاری داشته باشد.
حجت‌الاسلام اسماعیلی گفت: اعتقاد من این است برای مردم مسئله جمعیت بیش از آنکه اقتصادی باشد، عمدتا فرهنگی است؛ اگر بتوانیم روی بعد فرهنگی کار کنیم بخش زیادی از مشکلات رفع می شود.
وی افزود: خانواده هایی که مشکل مالی ندارند گاهی یک فرزند دارند، پس مسئله فرهنگی در فرزندآوری مهم است، تحقق این شعار ویژه محرم نیست و برنامه ریزی طولانی می طلبد، چرا که دشمن سال ها روی مسئله خانواه کار کرده است و از این رو نیاز به کار عمیق و دائمی دارد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!