راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان مطرح کرد؛

نقش روحانیون در توسعه روضه های خانگی

نقش روحانیون در توسعه روضه های خانگی
مجتبی عظیمی
0
۱۷ مرداد ۱۴۰۰
راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان، گفت: حضور روحانیون و امامان در توسعه روضه های خانگی اهمیت زیادی دارد و باید این کار پر رنگ تر از سال گذشته ادامه یابد.
حجت الاسلام مصطفی اژدری در تشریح برنامه های فرهنگی و مذهبی در ماه محرم اظهار داشت: برنامه هایی را که سال قبل شروع کردیم امسال پررنگ تر دنبال می کنیم که از آن جمله روضه های خانگی است.
راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان افزود: سال قبل در همه شهرستان ها شبکه امامت را برای این کار بسیج کردیم و با درخواست مردم روضه ها در درب منازل در روستاها و محله های شهرها برگزار می شدو روحانی به این مجالس اعزام می شد.
وی تصریح کرد: این کار به صورت سنتی باب شده بود و در برخی شهرستان ها مانند بم به همت حجت الاسلام علی آبادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان که بسیار فعال هستندو از راهیان شهرستانی بنیاد هدایت به شمار می آیند، این روضه های خانگی رونق خوبی پیدا کرده است.
حجت الاسلام اژدری عنوان کرد: همه افراد از این حرکت استقبال کرده بودند و وی به تنهایی در طول محرم صفر ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد روضه خانگی را برگزار کرد، این امر نشان دهنده دغدغه های امامان جمعه و روحانیت در برگزاری روضه های خانگی است.
وی بیان کرد: حجت الاسلام علی آبادی در بم اکثر امامان را فعال کرده بود و شاهد آمار بالایی از برگزاری این مراسمات در منطقه بودیم.
راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان خاطرنشان کرد: اجرای روضه های خانگی نیز در فصل برداشت محصول از جمله کار شاخص و جدید دیگری است که در نخلستان های ریگان اتفاق افتاده و مبلغین در نخلستان ها موقع کار و زمان استراحت روضه می خوانند.
وی گفت: با این اقدامات، کار زیبایی رقم خورد و جمعیت زیادی از آن استقبال کردند و این کار باعث شد روضه های خانگی رونق بگیرد؛ خیلی از امام ها را در این فضا فعال کردیم و در پایان نیز از آنها تقدیر شد.
حجت الاسلام اژدری افزود: دو کار زیبای دیگر نیز انجام شد که یکی از آن ها برگزاری روضه‌ها در محله ها در شهرهای بزرگ بودو امام محله ها در هر یک از محلات روضه را آغاز می کردند و هر روز یک محله میزبان بود.
وی تصریح کرد: این روضه ها همراه با زیارت عاشورا برگزار می شد که کار بسیار خوبی بود و یکی از محله ها نیز جمعه به جمعه به نیت اموات روضه هایی را برگزار می کردند و مردم بانی می شدند؛ این کار با رعایت پروتکل ها صورت می گیرد خطری افراد را تهدید نمی کندو از سوی دیگر کار مهمی در تعطیم شعائر است.
راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات چاپ بنر است که برای عید غدیر نیز انجام گرفت و با رایزنی با برخی از نهادهای پشتیبان همچون شهرداری ۲۰۰ متر بنر رایگان با محتوای متناسب با ایام محرم و غدیر چاپ شد.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!