رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد خبر داد:

برگزاری روضه‌های خیابانی و سیار ویژه شهرهای پررنگ کرونایی

برگزاری روضه‌های خیابانی و سیار ویژه شهرهای پررنگ کرونایی
مجتبی عظیمی
0
۱۸ مرداد ۱۴۰۰
راهیار بنیاد هدایت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های محرم امسال، گفت: در شهرهایی که به لحاظ رنگ بندی کرونایی وضعیت بسیار نامناسب دارند نیز مراسمات عزاداری به صورت روضه‌های خیابانی و سیار و ایجاد تکیه‌های خیابانی برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد، با اشاره به برنامه‌های مختلف در آستانه ماه محرم اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و وضعیت شهرها، برنامه‌های فرهنگی و مراسمات به دو صورت برنامه‌ریزی می‌شود که بخشی مربوط به شهرهای قرمز است و بخشی نیز شهرهایی را  زیر پوشش قرار می دهد که وضعیت بهتری دارند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد افزود: در واقع برای شرایط کرونایی و غیر کرونایی باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشت؛ در این باره جلساتی با هیئت ها و روحانیون شبکه امامت برگزار و قرار شد در شهرهایی که در وضعیت قرمز نیستند، مساجد و حسینیه‌ها برنامه‌هایی حضوری و با رعایت دستوالعمل های بهداشتی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در شهرهایی که به لحاظ رنگ بندی کرونایی وضعیت بسیار نامناسب دارند نیز نیز مراسمات عزاداری به صورت روضه‌های خیابانی و سیار و ایجاد تکیه‌های خیابانی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام موسوی نیا بیان کرد: سیاه پوشی معابر عمومی و شهر و مساجد از جمله برنامه‌ها در گرامیداشت ایام محرم و صفر است که به صورت گسترده انجام می‌شود؛ همچنین طرح هر خانه یک حسینیه را در برنامه‌ها داریم.
وی عنوان کرد: باید یک ماه قبل برنامه‌ها را در دو قسم شرایط کرونایی و وضعیت عادی برنامه ریزی می کردیم که اگر شرایطی پیش آمد و دستورالعملی صادر شد که در فضای حقیقی نمی توانیم مراسم را به صورت تجمعی برگزار کنیم، برنامه‌ها به صورت تکیه‌ای و خیابانی انجام  شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد خاطرنشان کرد: البته توصیه این است که براساس آیات قرآن کریم به صیانت از شعائر الهی بپردازیم و زنده نگاه داشتن نام امام حسین(ع) یکی از این شعائر والای الهی و زمینه سازی برای ظهور است.
وی تاکید کرد: باید در زنده نگهداشتن شعائر الهی به درستی برنامه ریزی کنیم تا از این ظرفیت مهم مذهبی و فرهنگی در ترویج معارف اهل بیت(ع) به خوبی بهره بگیریم.
حجت‌الاسلام موسوی نیا به موضوع «نسل حسینی» اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و شرایط اقتصادی اگر به طور مستقیم به گفتمان نسل حسینی اشاره شود ممکن است هجمه ها و جبهه گیری‌هایی شود.
راهیار بنیاد هدایت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شبکه امامان باید در تبیین گفتمان «نسل حسینی» وارد شوند و موضوعات را با ظرافت و لطافت مورد توجه قرار دهند؛ زمینه سازی ظهور نیاز به پرورش نسل حسینی دارد و مردم باید به خوبی با اهمیت آن آشنا شوند.
در دیگر رسانه ها:
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!