مدیر دفتر واحد بانوان بنیاد هدایت خبرداد؛

برگزاری نخستین دوره تربیت کنشگر جمعیت

برگزاری نخستین دوره تربیت کنشگر جمعیت
مجتبی عظیمی
0
۱۸ مرداد ۱۴۰۰
نخستین مرحله دوره تربیت کنشگر جمعیت ” بهشت مادری” با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی و دیگر اساتید مطرح کشوری به صورت مجازی برگزار شد.
معصومه سهرابی مدیر دفتر واحد بانوان بنیاد هدایت در گفت و گو با روابط عمومی بنیاد هدایت، در تشریح اهداف برگزاری دوره” بهشت مادری” گفت: این دوره با توجه به اهمیت موضوع جمعیت و لزوم فرهنگ سازی برای افزایش نرخ باروری در کشور و با همکاری موسسه مهاد در راستای توانمندسازی شبکه راهیاری شریکه الامام برگزار شد.
وی افزود: در این دوره شرکت کنندگان با ابعاد اقتصادی، سیاسی، روانشناختی و تربیتی جمعیت آشنا می‌شوند.
سهرابی همچنین مباحث این دوره را برشمرد و خاطرنشان کرد: معرفی القائات پزشکی و حقیقت آن، فواید بارداری، سن باروری و سلامت مادر و کودک، ضرورت پرداختن به جایگاه مادری، آشنایی با غربالگری و نقش آن در جمعیت، عوامل کاهنده نرخ باروری از جمله مباحث این دوره می‌باشد که شرکت کنندگان پس از آشنایی با این موضوعات قادر خواهند بود کنشگری مؤثری در حوزه جمعیت داشته و با اقناع مخاطب در راستای حل این معضل نقش آفرینی کنند.
مدیر دفتر واحد بانوان بنیاد هدایت به تعداد شرکت کنندگان در این دوره اشاره و عنوان کرد: از مجموع راهیاران منطقه ای و استانی ما بیست نفر  در این دوره شرکت و هرکدام یک از آن ها ۲۲ نفر از فعالان فرهنگی که در استان می شناختند را نیز برای حضور در دوره معرفی کردند.
وی ابراز داشت: شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون پایان دوره، گواهینامه معتبر از مؤسسه دریافت و قادر به تبیین و تدریس مباحث برای سایرین خواهند بود.
سهرابی همچنین اضافه کرد: دوره در سه مرحله و به صورت مجازی و با تدریس اساتید بنام کشوری در موضوع جمعیت برگزار می‌شود که مرحله اول آن ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار شد.
سهرابی ادامه داد: شرکت کنندگان در مرحله اول این دوره، به شرط قبولی در آزمون می‌توانند برای مراحل بعدی ثبت نام کنند.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!