امام جمعه ایلام:

مهارت افزایی امامان جماعت محلات نقش مهمی در جذب افراد به ارزش های اسلامی دارد

مهارت افزایی امامان جماعت محلات نقش مهمی در جذب افراد به ارزش های اسلامی دارد
مجتبی عظیمی
0
۱۹ مرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مهارت افزایی امامان جماعت محلات نقش مهمی در جذب افراد به ارزش های اسلامی دارد، گفت: ارتباط امامان جماعت مساجد در سطح محلات با مخاطبان بیش از گذشته شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با حجت الاسلام« میرمحمدیان»، قائم مقام معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد هدایت، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، اظهار کرد: ساماندهی و تبیین جایگاه امامان جماعات در راستای نقش آفرینی بهتر آن ها یک اقدام ضروری است.
حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» امامت جماعات نیاز به پشتوانه دارند و هم نیاز به مهارت افزایی دارند، چرا که با اقشار مختلفی از کودک و نوجوان و پیر و جوان، زن و مرد در مسجد مواجه هستند و ارتباط مناسب اجتماعی با اقشار مختلف مردم برقرار کند.
وی بیان کرد:در کار فرهنگی نیاز است که طلاب و امامان جماعت در زمینه مهارت افزایی و ارتباط برقرار کردن با اقشار مختلف مردم آموزش های لازم را کسب کنند و تجربه های لازم را داشته باشند و به شکل مدونی فعالیت های آموزشی کارگاهی برای امامان جماعت برگزار شد و ارتباط امام جماعت با مخاطبان بیش از گذشته شود.
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه  متاسفانه در بسیاری از موارد این ارتباط برقرار نیست، یادآور شد: در سطح محلات و مساجد باید این ارتباطات به خوبی از سوی امامان جماعت برقرار شود، همانگونه که در ایام کرونا روحانیون و طلاب پای کار آمدند و طلاب برای جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه متولی شدند و نقش مهمی و مفیدی در ارتباط با اقشار مختلف مردم داشتند در طول سال نیز باید این ارتباط با افراد محله برقرا باشد.
امام جمعه ایلام بیان کرد: یکی از عوامل تاثیر گذار در ایجاد مشارکت مردم استان در انتخابات سال جاری همین ارتباطات امامان جماعت با مردم و افراد محلات بوده است و مهارت افزایی امامان جماعت در این زمینه با تبادل تجربیات به شدت نیاز است و امید است که این گونه برنامه ها، به جایی برسد که الگوهای مناسبی در این زمینه داشته باشیم.
وی ابراز کرد: برای ارتباط برقرار کردن و تعامل با افراد و مخاطبان در سطح محلات، در زمینه های مختلف روانشناسی، مشاوره و سایر حوزه ها باید بر مهارت افزایی امامان جماعت افزوده شود و  به طور قطع خیلی مفید و تاثیرگذار  خواهد بود و هر کاری که در این زمینه از دست ما برآید کمک خواهیم کرد.
در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری شبستان
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!