مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت شبکه امامت برای مهار کرونا

استفاده از ظرفیت شبکه امامت برای مهار کرونا
مجتبی عظیمی
0
۲۱ مرداد ۱۴۰۰
حجت لاسلام میرمحمدیان با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: کار شبکه امامت اقدام در جهت حل مسائل انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط بغرنجی که کرونا بوجود آورده است شبکه امامت به عنوان سرباز ولایت نمی تواند بی تفاوت بماند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، نشست مجازی عملیات محرم ویژه نیروهای ستادی و شبکه راهیاری بنیاد هدایت با حضور حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت عصر امروز برگزار شد.
حجت الاسلام میرمحمدیان در این نشست ضمن قدردانی از زحمات فعالان شبکه امامت و راهیاران اظهار داشت: محور اصلی فعالیت های ما تقویت شبکه امامت است و محله محوری و مسجد محوری یک حرکت همیشگی برای ما است.
مدیرعامل بنیاد هدایت به سفر اخیر خود به استان ایلام اشاره کرد و افزود: در این سفر چند واقعیت مشهود بود و آن اینکه تعداد هیئت های فعال کم است و بیشتر هیئات پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و برخی نیز رعایت نمی کنند.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است این است که مساجدی که موارد بهداشتی را رعایت می کنند متحمل هزینه ها و سختی هایی می شوندو این کارهای به ظاهر ساده جلوه ای از ولایت پذیری است و امتحانی است برای مسجدی ها که از آن سربلند بیرون آمده اند؛ ان شاءالله که ما هم چنین باشیم.
حجت الاسلام میرمحمدیان گریزی هم به حال هوای خیابان های شهرها در ایام محرم زد و خاطرنشان کرد: با وجود تلاش معاندین حال و هوای این روزها در فضای مجازی عطر محرم گرفته است، اما در خیابان ها چندان این موضوع مشهود نیست.
مدیرعامل بنیاد هدایت در تشریح وظایف بنیاد هدایت عنوان کرد: پس از تقویت شبکه امامت به عنوان نخستین وظیفه ما تعظیم شعائر در ایام محرم و استفاده از ظرفیت شبکه امامت برای حل مسائل انقلاب اسلامی جزو مهمترین وظایف ماست که نمونه حل این مسائل در مهرواره محله همدل اتفاق افتاد.
وی با اشاره به مسئله جمعیت و موضوع کرونا به عنوان دو موضوع مهم که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است افزود: کرونا در حال حاضر یکی از مسائل کوتاه مدت ما است که تبدیل به یک مسئله بغرنج شده است و شبکه امامت نباید به این موضوع بی تفاوت باشد، چرا که ما سرباز ولایت هستیم.
حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: محور قرار دادن شبکه امامت نباید ما را از عملیات هایی نظیر محرم غافل کند چرا که همین عملیات ها است که باعث تقویت شبکه امامت می شود.
وی با اشاره به اهمیت مجالس کوچک تصریح کرد: تصمیم گیری نهایی در خصوص تعطیلی مراسمات در اماکن مسقف با ستاد ملی کرونا است و هنوز تصمیم قطعی در این خصوص صورت نگرفته است؛ مساجدی که جمعیت کمی در آن ها برای مراسمات حضور دارند و پروتکل ها هم درآن ها رعایت می شود، نباید محدود شوند؛ چرا که تعطیلی این مجالس سبب می شود مردم به هیئات بزرگ مراجعه کنندو این مشکل را مضاعف می کند.
گفتنی است در این نشست راهیاران و فعالین شبکه امامت به ارائه گزارشی از فعالیت های خود پرداختند.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!