حجت الاسلام حسینی نیک:

وجود نیروی متخصص و کارآمد موجب جذب جوانان به مساجد می‌شود

وجود نیروی متخصص و کارآمد موجب جذب جوانان به مساجد می‌شود
مجتبی عظیمی
0
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
راهیار استان سیستان و بلوچستان گفت: وجود نیروهای متخصص و روشمندی که با تغییر و به‌روزرسانی تکنیک‌های خود متناسب با سلایق جوانان کار می‌کنند از عوامل جذب جوانان است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام حسینی نیک، به مناسبت روز جهانی مسجد، وجود نیروهای تربیتی روشمند و باسلیقه را یکی از عوامل جذب جوانان به‌سوی مسجدها دانست و اظهار داشت: نیروی تربیت یافته‌ای که در کارهای تشکیلاتی مهارت داشته باشد می‌تواند در حضور جوانان در مساجد نقش مؤثری داشته باشد. متأسفانه نیروی کارآمد و متخصصی که برنامه‌ها و فعالیت‌های فکری، جذاب و خلاقی داشته باشد در برخی از مساجد وجود ندارد؛ بنابراین شور و حال لازم برای اقدامات عملی را در این مساجد مشاهده نمی‌کنیم.
وی با اشاره به فعالیت خودجوش برخی از طلاب در راستای جذب جوانان به مساجد تصریح کرد: برخی از طلبه‌ها واقعاً خوب کار می‌کنند؛ افرادی هستند که به‌صورت کاملاً خودجوش به دنبال کار تخصصی رفته و از مسائل تربیتی کودکان گرفته تا راه‌های برخورد صحیح با نوجوانان که نیازمند روش‌های اصولی است را آموزش دیده‌اند به همین دلیل موفق‌تر عمل می‌کنند؛ بنابراین یکی از عوامل مؤثر در حضور پرشور در مساجد عملکرد طلاب است.
حجت الاسلام حسینی نیک با بیان آسیب‌های موجود در زمینه جذب مردم به مسجد بیان کرد: آسیب‌های بسیاری در این راستا وجود دارد به‌خصوص در برخی مناطق که طلبه و روحانیت را با روضه‌خوانی می‌شناسند؛ به‌گونه‌ای که اگر در مراسمی روضه کمتر خوانده شود با اقبال مردم مواجه نمی‌شود و ندید گرفتن این موضوع خود یک آسیب است.
وی آسیب دیگر را نحوه مدیریت مساجد عنوان کرد و گفت: خادمینی که مدیریت امور مساجد را عهده‌دار هستند از طریق هیئت امنایی برگزیده می‌شوند که به وسیله برخی از نهادها انتخاب شده‌اند؛ این موضوع در برخی مواقع موجب ایجاد تفرقه در بین مردم می‌شود.
راهیار بنیاد هدایت در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در برخی موارد مدیریت مساجد بر عهده افرادی گذاشته شده است که سلایق شخصی خود را در اداره امور آن به کار می‌برند؛ این قطعاً آسیب‌های خودش را دارد حال در این میان اگر امام از توانمندی کافی برخوردار باشد می‌تواند مسجد را به‌خوبی مدیریت کند و از آسیب‌ها جلوگیری به عمل آورد؛ عملکرد خادمین مساجد نیز در جذب مردم بسیار تأثیرگذار هستند.
وی در پایان بر لزوم شناخت سلایق مختلف از سوی روحانیون تأکید کرد و یادآور شد: باید با بهره گیری از روش‌های جدید به جذب جوان‌ها پرداخت که یکی از این روش‌ها استفاده از برنامه‌های تفریحی و ورزشی است.
در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری مهر
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!