حجت الاسلام میرمحمدیان:

اخلاص در عرصه خبر و اطلاع رسانی موجب نورانیت و برکت کار می‌شود

اخلاص در عرصه خبر و اطلاع رسانی موجب نورانیت و برکت کار می‌شود
مجتبی عظیمی
0
۰۱ شهریور ۱۴۰۰

مدیرعامل بنیاد هدایت کار خبر و رسانه‌ای برای پوشش فعالیت‌های شبکه امامت و مسجد را توفیقی الهی خواند و خطاب به هسنگران خبر و اطلاع رسانی گفت: اگر شما این کار را با اخلاص انجام دهید موجب نورانیت و برکت در کار شما می‌شود و گاهی ممکن است مطلب شما موجب تحول در فردی شود و آثار آن تا چندین دهه ماندگار شود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در جلسه ای که به منظور تجلیل از همسنگران خبر و اطلاع رسانی بنیاد برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات آن ها، به رسالت مهم رسانه در مسیر گفتمان سازی شبکه امامت پرداخت و اظهار داشت: روایت مفاهیم مقدسی مانند امامت و مسجد به کار رسانه ای و خبرنگاری تقدس می بخشد.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به مسئله امامت خاص و عام ادامه داد: چه مفهومی مقدس تر از مفهوم امامت می توانیم بیابیم؛ امامت در معنای خاص و عام خود دارای یک نرم افزار مشترک هستند؛ بنابراین روایت شما به عنوان فعالان رسانه از فعالیت های امامان شبکه امامت در حقیقت یک کار ارزشمند و مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیایی که مردم از الگوهای حکومتی مختلف نظیر دموکراسی غربی دلزده شده اند و به واسطه همین دلزدگی به سراغ داعش و امثال آن رفته اند، ما به دنبال آن هستیم تا در این شرایط الگوی امامت را معرفی کنیم.

حجت الاسلام میرمحمدیان به جایگاه والای مسجد اشاره کرد و یادآور شد: در قیامت مساجد تجسم یافته و از اهل مسجد قدردانی و از کسانی که به مسجد بی تفاوت بوده اند شکایت می کنند. مسجد تنها جایی است که زمانی در آنجا صرف می‌کنیم از عمر ما محسوب نمی‌شود؛ بنابراین کار خبری و رسانه ای مرتبط با مفهوم مسجد نیز بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل بنیاد هدایت خطاب به تیم خبر و اطلاع رسانی تصریح کرد: خداوند این توفیق را نصیب شما کرده است تا به مسجد و امامت خدمت کنید، و همین امر به قلم های شما برکت و نورانیت می بخشد؛ ممکن است خبری بنویسیم و صدها هزار بازدید بخورد اما برکت نداشته باشد اما گاهی یک سخن یا نوشته، انسانی را متحول کرده و آثار آن تا چندین دهه ماندگار شود و این نتیجه اخلاص است.

وی گفت: معرفی یک امام و فعالیت های او با ابزار رسانه و خبر می تواند در این افراد حرکت ایجاد کند و اگر این کار با اخلاص صورت بگیرد، سبب گسترش این فعالیت ها می شود و خبرنگار و فعال رسانه‌ای نیز در ثواب این کارها شریک خواهد بود.

حجت الاسلام میرمحمدیان بیان کرد: هدف ما از انعکاس خبری و رسانه ای امامان محله این است که ابتدا مردم دوست داشته باشند که محله‌های‌شان امام داشته باشد و دوم اینکه طلاب دوست داشته باشند که امام شوند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!