نگاهی به فعالیت‌های امام روستای گیو دره در ایام محرم

نگاهی به فعالیت‌های امام روستای گیو دره در ایام محرم
مجتبی عظیمی
0
۰۱ شهریور ۱۴۰۰
حجت الاسلام رسولی امام روستای گیودره شهرستان رزن تلاش کرده است با فعالیت‌های مختلفی بر رونق مجالس امام حسین(ع) بیفزاید.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام امید رسولی امام روستای گیو دره شهرستان رزن از توابع استان همدان است؛ این امام روستا برای سیاه پوش کردن روستا در ایام محرم اقدام جالبی داشته است.
هزینه های بالای تهیه پارچه ها و پرچم های مشکی حاج آقای رسولی را بر آن داشت تا اقدام دیگری غیر از خرید پارچه و پرچم را در دستور کار قرار دهد؛ وی در این خصوص می گوید: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و لزوم سیاه پوش کردن مسجد و معابر تصمیم گرفتیم تا از چادرهای مشکی قدیمی استفاده کنیم.
وی ادامه می دهد: نزدیک به ۳۰ چادر مشکی در اختیار داشتیم که از آن ها برای سیاه پوش کردن مسجد و معابر استفاده کردیم و البته این ها کافی نبود و تعدادی چادر کهنه نیز خریداری شد.
امام روستای گیو دره اشاره ای هم به برنامه ها و مجالس عزاداری در روستا کرد و افزود: علاوه بر مجالسی که در وقت معمول در شب و بعد از نماز مغرب برگزاری می شود، مراسمات روضه ای هم بعد ازظهرها داریم و در کنار این ها مجالس روضه خانگی نیز برقرار است.
دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران از دیگر برنامه هایی است که حجت الاسلام رسولی در دستور کار خود قرار داده اند.
یکی دیگر از برنامه های نویی که این امام روستا دنبال کرده است تشکیل گروه تئاتر با محوریت مضامین عاشورایی است؛ وی در این رابطه عنوان می کند: گروه تئاتر را برای آموزش و تمرین به شهرستان رزن اعزام کردیم تا بعد از تمرین به اجرای برنامه خود بپردازند.
وی گریزی هم به استقبال مردم از مجالس عزاداری می زند و می گوید: حضور پررنگ مردم را در جلسات محرم شاهد هستیم و مجالس از رونق خوبی برخوردار هستند.
تهیه و توزیع بسته های معیشتی و توزیع غذای گرم و توزیع گوشت قربانی بین مردم و نیازمندان از دیگر اقدامات حجت الاسلام  رسولی است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!