دغدغه‌ها و تلاش‌های امام محله مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ساوه؛

 رفع مشکلات مردم و مشاغل آسیب دیده از کرونا

 رفع مشکلات مردم و مشاغل آسیب دیده از کرونا
مجتبی عظیمی
0
۰۴ شهریور ۱۴۰۰
حجت الاسلام مجیدی همه تلاش خود را به کار بسته تا مشکلات مردم حاشیه نشین را حل کند؛ او با راه اندازی یک مرکز نیکوکاری سعی دارد که مشکلات کسانی که در دوران کرونا کسب و کارشان آسیب دیده بود را برطرف کند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام جابر مجیدی امام محله مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر ساوه است؛ در این مسجد یکی از کانون های فرهنگی و گروه‌های جهادی فعال در منطقه محروم حاشیه شهر فعالیت می کند که با حمایت خیرین و همت مردم کارهای مهمی در رفع محرومیت و حمایت از نیازمندان و حاشیه‌نشینان این منطقه برداشته اند.
ساخت مسجد با همت مردم و خیرین
 در ابتدای حضور ما فقط یک سوم مسجد ساخته شده و افرادی که پیش از ما در این محل حضور داشتند، کار ساخت این مسجد را تا این مرحله پیش برده بودند؛ با حضور ما و هیات امنای جدید از جمله آقای امیری و حاج اصغر بیک خانی که از خیرین بزرگوار و افراد فعال در این مسجد هستند، با جذب بودجه و حمایت خیرین مراحل ساخت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) از سر گرفته شد؛ این مکان با ۳۵۰ متر مربع زیربنا در هر طبقه به عنوان مسجد و محل گردهمایی مردم و مأمنی برای حل مشکلات معنوی و مادی محل، نقش محوری خواهد داشت.
برگزاری دوره‌های دختران انقلاب
این دوره با محوریت آموزشی، معرفتی با موضوع های سبک زندگی، آداب اجتماعی به صورت انتخاب موضوع توسط مخاطبان و گفتمان دوطرفه برگزار می‌شود؛ این شیوه برگزاری کلاس ها در حوزه کودک و نوجوان و همچنین بزرگسالان با استقبال مخاطبان روبرو شد.
 در این دوره با استفاده از روش های ارتباط موثر چون برگزاری تئاتر، اردوهای زیارتی و سیاحتی سعی در جذاب نمودن این دوره ها برای کودکان و نوجوانان داشتیم؛ البته در دوران کرونا با رویکرد ویژه برای مخاطبان ۷ تا ۱۵ سال ضمن رعایت اصول بهداشتی به صورت جامع و متنوع برگزار می شود.
رفع مشکلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در مرکز نیکوکاری حضرت خدیجه(س)
بحث سرکشی به مغازه ها و واحدهای کسب شهرستان که در دوران کرونا کسب و کارشان آسیب دیده بود، یکی از فعالیت هایی است که در دوره شیوع کرونا ضرورت بیشتری پیدا کرد؛ در این طرح ما با مراجعه به مغازه ها از آن ها دلجویی می کنیم و سعی در حل مشکلات شان داریم.
در برخی موارد آن ها را برای دریافت وام قرض الحسنه معرفی می کنم؛ من هر روز پیاده در محل رفت و آمد می کنم و این برخورد مستقیم و رو در رو با مردم و کسبه سبب می شود آنها راحت‌تر بتوانند مشکلات و درخواست های شان را مطرح کنند و از نزدیک با مسائل و نیازهای محله روبرو می‌شوند و این توفیق را دارم که حداقل یک گوش شنوا برای درد و مشکلات مردم شهر باشم.
حمایت از مردم حاشیه شهر
یکی از مشکلات منطقه، بحث حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است؛ در این مناطق بعضی از خانه ها بدون دریافت مجوزهای رسمی ساخته شده اند و در برخی موارد دستور تخریب این واحد ها توسط نهادهای مسئول صادر شده بود که در چند مورد با میانجیگری ما از این اتفاق صرف نظر شد و بعضی از واحدها نیز با هماهنگی های صورت گرفته شروع به ساخت کردند؛ این منطقه یکی از مناطق محروم شهرستان است و نگاه مسئولان به این منطقه بسیار متفاوت از مناطق مرکزی شهر است.
در جنبه های مختلف مانند خدمات شهری، آسفالت راه ها، نورپردازی در شهر و درختکاری گذرگاه های شهری تاکنون کامل انجام نشده اند اما با هماهنگی مسئولان شهری درصدد هستیم تا این مشکلات و نواقص برطرف شوند؛ همچنین به صورت هفتگی با تهیه غذای گرم و توزیع آن در میان نیازمندان محل و همچنین تهیه کارت نان با همکاری نانوایی های محله و اهدای آن به خانواده های نیازمند سعی در رفع نیازهای مردم ساکن مناطق محروم داریم.
همشهری جوان ۷۶۱
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!