نشست مجازی مباحثه مهرواره اوج برگزار شد

نشست مجازی مباحثه مهرواره اوج برگزار شد
مجتبی عظیمی
0
۰۴ شهریور ۱۴۰۰

نشست مباحثه عملیاتی«مهرواره اوج» با حضور راهیاران منطقه ای و استانی در سه جلسه جداگانه و به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، نشست مباحثه عملیاتی«مهرواره اوج» با حضور حجج اسلام محمد پشم فروش دبیر مهرواره اوج، امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت، رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت، و راهیاران منطقه ای و استانی در سه جلسه جداگانه و به صورت مجازی برگزار شد.

در جلسه صبح امروز که مختص راهیاران بنیاد هدایت در استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، خوزستان، لرستان، قم، مرکزی و همدان بود، حجت الاسلام پشم فروش دبیر مهرواره اوج به تبیین این مهرواره پرداخت؛ راهیاران نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این طرح مطرح کردند.

حجت الاسلام محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت در جلسه دوم که به صورت مجازی برگزار شد، در تشریح طرح مهرواره اوج گفت: ما بنا داریم در این طرح همان سیاست های سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به مسجد را پیش ببریم؛ بنابراین باید شاهد هماهنگی کامل در بین همه بخش های سازمان باشیم.

معاون راهبری بنیاد هدایت افزود: هدف از فراخوانی که برای مهرواره اوج انجام شد ایجاد انگیزه در امامان بود تا صدای لبیک خود را نسبت به فرمان رهبر معظم انقلاب برای اوج گرفتن فعالیت های مساجد در عرصه مواسات مؤمنانه به گوش ایشان برسانند.

وی بر لزوم کار رسانه ای برای معرفی و عملیاتی کردن مهرواره اوج تأکید کرد و افزود: باید اثبات شود که مساجد و روحانیت پای کار فرمان های رهبر معظم انقلاب هستند و تبیین و اجرایی شدن این موضوع از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در سبد بنیاد هدایت گذاشته شده است.

حجت الاسلام محلاتی مهرواره اوج را یک کار فراجناحی و فراسازمانی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح تنها در راستای تحقق فرمان رهبری برای ارتقای فعالیت های مساجد اجرا می شود و  به دنبال مطرح کردن سازمان و یا جناحی نیست، به گونه ای که در پیام هایی که برای فراخوان شرکت در طرح داده شده است نامی از بنیاد هدایت نیست.

وی از مهرواره اوج به عنوان یک فرصت طلایی برای دخیل کردن بخش های مختلف، نظیر امامان جمعه، سپاه، و سایر نهادها نام برد و گفت: در این مقطع نقش راهیاران بسیار حائز اهمیت است و باید با ایجاد انگیزه به امامان جرأت اقدام بدهند.

در سومین جلسه مجازی که با موضوع مباحثه طرح مهرواره اوج عصر امروز برگزار شد، حجت الاسلام غلامی قائم مقام بنیاد هدایت و راهیاران بنیاد هدایت در آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، البرز، زنجان، قزوین، کرمانشاه، کردستان و ایلام به بحث نشستند.

قائم مقام بنیاد هدایت در این جلسه با اشاره به عبارت نهضت که رهبر انقلاب در بیانات خود به کار بردند اظهار داشت: مرکز نهضتی که در مواسات مؤمنانه باید شکل بگیرد، مساجد هستند و تکلیفی که رهبر معظم انقلاب در این خصوص ابلاغ کردند سبب شد تا مهرواره اوج شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: تقویت شریکه الامام ها یکی از برنامه هایی است که در مهرواره اوج به دنبال آن هستیم تا از توان بانوان برای پیشبرد شبکه امامت بهره ببریم.

حجت الاسلام غلامی گفت: سوگواره ۵۰ هزار روضه، اقدام در راستای قطع زنجیره کرونا با کمک به کادر درمان و ارتقای نهضت مواسات از دیگر برنامه هایی است که در مهرواره اوج اجرایی خواهد شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!