مروری بر کارنامه ۸ ساله امام مسجد یازهرای ارومیه

مروری بر کارنامه ۸ ساله امام مسجد یازهرای ارومیه
مجتبی عظیمی
0
۰۷ شهریور ۱۴۰۰
حجت الاسلام شاهی زاده امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد یازهرا(س) است که در طول ۸ سال امامت مسجد یازهرای ارومیه اقدامات ارزشمندی را رقم زده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام مهدی شاهی زاده امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد یازهرا(س) واقع در محله حسین آباد شهرستان ارومیه است که از سال ۹۲ به عنوان امام جماعت این مسجد شروع به فعالیت کرده است و از سال ۹۷ نیز به عنوان روحانی مستقر فعالیت خود را در این مسجد ادامه داد تا اینکه در نهایت از ابتدای سال ۹۹ امامت پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد یا زهرا(س) را به عهده گرفت.
جذب ۹۰ کودک و نوجوان به مسجد
وی در خصوص فعالیت های خود در مسجد یا زهرا(س) می گوید: قبل از شیوع کرونا فعالیت های ما بر موضوع تربیت کودک و نوجوان متمرکز بود و با برنامه های متنوع فرهنگی و اردوهای تفریحی و ورزشی توانستیم ۹۰ نفر از کودکان و نوجوانان محله جذب مسجد شده بودند.
فعال کردن واحد خواهران پایگاه مسجد یازهرا(س)
امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد یازهرا(س) با کمک همسر خود بخش خواهران این پایگاه را نیز رونق بخشیده و فعالیت های مرتبط با خواهران محله درآن در حال انجام است.
جذب نوجوانان به حوزه علمیه
فعالیت های حجت الاسلام شاهی زاده نتایج خوبی را به همراه داشته است که یکی از آن ها جذب بیش از ۱۰ نفر از نوجوانان و جوانان محله حسین آباد ارومیه به حوزه علمیه است. و این مهر تأییدی است بر عملکرد وی که بسیار جای تقدیر دارد.
تأسیس هیئت نوجوانان
تأسیس هیئت نوجوانان در مسجد یازهرا(س) از دیگر اقدامات ارزشمندی است که امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله حسینیه ارومیه به آن اقدام کرده است؛ وی در خصوص نحوه اداره این هیئت می گوید: همه دست¬اندرکاران آن را نوجوانان زیر ۱۵ سال محله تشکیل می دهند و حتی هیئت امنا هم از بین همین بچه ها انتخاب شده اند؛ این فرصتی است تا نوجوانان ما مدیریت را بیاموزند.
حجت الاسلام شاهی زاده از کرونا و مشکلات پیش آمده برای هیئت چنین روایت می گوید: با شیوع کرونا برنامه های هیئت نوجوانان مختل شد؛ با این حال مراسمات تعطیل نشدو با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه یافت.
تهیه ۲۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده
ضدعفونی محلات با کمک جوانان از دیگر اقداماتی است که امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد یازهرا(س) آن را پیش برده است و با کمک خیرین ۲۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تهیه و به مصرف رسیده است.
تولید ۲ هزار ماسک در روز
راه اندازی کارگاه تولید ماسک از دیگر اقداماتی است که حجت الاسلام شاهی زاده با همکاری مجموعه جهادگران فاطمی رقم زده است؛ به گونه ای که در ایام کمبود روزانه ۲ هزار ماسک در این کارگاه تولید و بین مردم و ۳۰ مسجد توزیع و بخشی نیز برای تهیه مواد اولیه به فروش رفته است.
شناسایی نیازمندان و توزیع بسته های معیشتی بین آن ها
وی در خصوص توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان می گوید: تاکنون ۲۰۰ خانوار را شناسایی و تحت پوشش مسجد قرار داده ایم و بسته های معیشتی را بین آن ها تقسیم می کنیم؛ کل بسته های معیشتی که تاکنون بین این خانواده ها و دیگر نیازمندان توزیع شده است به ۵ هزار بسته می رسد.
 
روضه های شهدایی
روضه های خانگی برنامه دیگری است که حجت الاسلام شادهی زاده از محرم سال گذشته کلید زده است و در محرم امسال نیز آن را تحت عنوان روضه های شهدایی ادامه داده است؛ وی می گوید: این روضه ها در جلوی منازل شهدا برپا می شود؛ در سال گذشته در مجموع ۵۰ روضه برگزار شد، اما امسال هرروز دو روضه برگزار می کنیم که این روند تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!