دبیر اجرائی مهرواره اوج هرمزگان:

بیش از ۲۰۰ امام جماعت هرمزگانی برای مشارکت در مهرواره اوج اعلام آمادگی کردند

بیش از ۲۰۰ امام جماعت هرمزگانی برای مشارکت در مهرواره اوج اعلام آمادگی کردند
مجتبی عظیمی
1
۱۳ شهریور ۱۴۰۰
حجت الاسلام غلامپور با ذکر این نکته که بیش از ۲۰۰ امام جماعات اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: باید با شناسایی مساجدی که ثبت نشده‌اند، اطلس آماری و اطلاعاتی مساجد استان هرمزگان کامل شود تا از ظرفیت مساجد فعال استفاده شود و برای مساجد غیرفعال نیز راه‌کار ارائه شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حمید غلامپور، تعالی شبکه تبلیغ را یکی از اقدامات خود دانست و اظهار داشت: بنیاد هدایت تحت اشراف سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند و به تفاخر زمان اقدام به انجام یکسری امور اجتماعی می‌کند. این بنیاد با دیدگاه تصدی‌گری فعالیت نمی‌کند و راهبرد آن تسهیل‌گری است و با به‌کارگیری از ظرفیت‌های موجود، اهداف مد نظر در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی محقق شود.
راهیار بنیاد هدایت در استان هرمزگان با ذکر این نکته که در بیانه گام دوم در خصوص استفاده از حلقه‌های میانی تاکید شده یود، تصریح کرد: مهرواره محله همدل یک اتفاق بزرگی بود که به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) انجام شد.
غلامپور تشریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در محلات وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب بالفعل شوند؛ یک نمونه موفق از این امر مهرواره محله همدل بود که با همکاری کنشگران و فعالان اجتماعی بیش از ۷۰ هزار مساله حل شد.
وی جریان‌سازی و گفتمان‌سازی را از جمله اهداف این فعالیت‌ها دانست و بیان داشت: تلاش کردیم که با پیوند جامعه بشری، نیک‌اندیشان و خیرین به یکدیگر، زنجیره‌ای را برای جریان‌سازی ایجاد کنیم تا مردم زیادی از مزایای آن منتفع شوند.
دبیر اجرایی مهرواره اوج هرمزگان اذعان کرد: استان هرمزگان توانست در اولین مهرواره محله همدل خوش بدرخشد و بیش چهار هزار کنشگر در سطح محلات ۱۳ شهرستان استان هرمزگان ثبت مساله کردند؛ که پس از ایجاد ۲۹ کمیته داوری و انتخاب، در نهایت ۷۵ نفر از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند و ۲۲ نفر انتخاب شدند.
غلامپور ادامه داد: کمیته انتخاب از میان ۲۲ نفر سه نفر را برای ورود به مرحله کشوری اعزام کرد که در نهایت از یک نفر از استان هرمزگان به مرحله نهایی راه پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: از دید مردم و کارشناسان امر، سرکار خانم اعظم محمدی از شهرستان قشم با کسب رتبه اول کشوری توانست به عنوان مهم‌ترین فعال اجتماعی که از لا به لای حلقه‌های میانی توانسته، بیشترین تأثیرگذاری را در محله خود داشته باشد انتخاب شد.
نماینده بنیاد هدایت تهران در استان هرمزگان رسانه را یکی مهم‌ترین مقوله‌هایی دانست که باید به آن توجه کرد و ابراز داشت: می‌توان با اتکای رسانه، برنامه‌های نفرات برگزیده را تشریح کنیم تا علاقه‌مندی بیشتری در میان مردم ایجاد شود.
غلامپور در خصوص فعالیت هرمزگانی برگزیده کشوری، اظهار کرد: در حوزه کارآفرینی اقدامی انجام شده که خروجی چند سویه دارد؛ بیش از ۵۰ شغل خرد خانگی برای ۱۰۷ نفر از بانوان بی‌سرپرست یا بد سرپرست در بازه زمانی سه ماهه ایجاد کردند.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اخیراً یک فرمان عمومی صادر کردند و به اوج گرفتن همدلی، مواسات و حل مشکلات مردم تاکید داشتند که مرکزیت آن نیز باید از مسجد باشد.
دبیر اجرایی مهرواره اوج هرمزگان مرکز را جایگاه خیر دانست و تصریح کرد: باید به کاربری اصلی مسجد توجه شود تا جامعه‌سازی مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای هدف گام دوم انقلاب اسلامی که ایجاد تمدن نوین اسلامی صورت گیرد.
غلامپور تشریح کرد: جلسات کارشناسی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و اقدامات متعددی بر اساس طرح‌نامه‌ای که تدوین شده است انجام می‌شود تا انشاءالله اهداف محقق شود.
وی با ذکر این نکته که مهرواره اوج تکرار مهرواره محله همدل نیست، بیان داشت: مهرواره اوج یعنی اوج گرفتن خدمت‌رسانی به مردم که این هدف با مرکزیت مسجد با تمرکز بر روی مؤلفه کیفیت نه کمیت حاصل خواهد شد.
نماینده بنیاد هدایت تهران در استان هرمزگان اذعان کرد: در تلاش هستیم تا تیم‌های عملیاتی و پشتیبانی با محوریت امام جماعت مسجد ایجاد شود. ارتقا خدمت‌رسانی در سایه آموزش، انتقال تجربیات، ایجاد گروه‌های شبکه‌های امامت و … از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده است.
وی با ذکر این نکته که دشمن به صورت تشکیلاتی در حال مقابله با نظام مقدس اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم جزیره‌ای عمل کنیم قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد به همین جهت به دنبال انجام تشکیلاتی کارها هستیم.
دبیر اجرایی مهرواره اوج هرمزگان ابراز داشت: در گام اول امامان مساجد لبیک می‌گویند و اقناع اندیشه ائمه جماعات نیز صورت خواهد گرفت.
غلامپور با ذکر این نکته که بیش از ۲۰۰ امام جماعات اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: باید با شناسایی مساجدی که ثبت نشده‌اند، اطلس آماری و اطلاعاتی مساجد استان هرمزگان کامل شود تا از ظرفیت مساجد فعال استفاده شود و برای مساجد غیرفعال نیز راه‌کار ارائه شود.
وی گام دوم را ارزیابی مساجد دانست و عنوان کرد: تمام آمار، اطلاعات و ظرفیت‌های مساجد احصا می‌شود و متناسب با ظرفیت‌ها، برنامه اجرایی تعریف خواهد شد. این امار شامل اطلاعات مسجد، ظرفیت‌های محله، اطلاعات متولیان مسجد و امام جماعت مسجد است.
غلامپور آموزش و ارتقا ظرفیت‌های انسانی را گام بعدی دانست و تشریح کرد: شبکه راه‌یاری و ائمه جماعات در سراسر کشور با یکدیگر همفکری خواهند کرد و در صورت وجود تجارب موفق، به یکدیگر انتقال می‌دهند.
وی با ذکر این نکته که مساجد و ائمه شاخص احصا خواهند شد، بیان داشت: ائمه جماعات شاخص در اجرای طرح با یکدیگر روبرو خواهند شد و سفرهای زیارتی به مشهد مقدس به همراه خانواده نیز برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.
راهیار بنیاد هدایت در استان هرمزگان ادامه داد: کارگاه‌های متعددی در مشهد مقدس با حضور این بزرگواران ایجاد می‌شود و اساتید مطرح کشوری نیز در این کارگاه‌های حضور می‌یابند. امامان جماعت پس از بازگشت برگزیدگان به محلات خود می‌تواند تجربیات و دانش گرانقدری که کسب شده را به امامان جماعات دیگر مناطق انتقال دهند و به عنوان یک راهبر مؤثر فعالیت کنند.
غلامپور هدف اصلی را ایجاد امید دانست و مطرح کرد: گاهی اوقات اگر گره‌های خرد مردم حل شود بسیار تاثیرگزار است؛ چراکه برخی نگاه‌ها به تعدد مسائل است.
وی خاطرنشان کرد: ستاد شئون در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود که با حضور امام جمعه، فرماندار، دستگاه‌های مسجد نهاد و ظرفیت‌های شهرستان به فراخور نیاز برگزار می‌شود که پشتیبان اصلی مهرواره اوج است.
دبیر اجرایی مهرواره اوج هرمزگان ادامه داد: اگر راهبر شهرستان احساس کند که نیاز به پشتیبانی نهاد حمایتی است در ستاد شئون به شور گذاشته خواهد شد و در صورت تائید، حمایت مورد نیاز انجام می‌شود. بر اساس ظرح‌نامه اتاق عملیات موظف است به صورت میدانی اقدام به پیگیری، بازدید و تحلیل کند.
غلامپور با ذکر این نکته که تلاش خواهیم کرد ارائه خدمات حاکمیتی در محله انجام شود، اظهار کرد: به جای اینکه فرد در کش و قوس بروکراسی اداری گرفتار شود، مشکل خود را در مسجد محله حل کند.
در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری مهر
بحث و تبادل نظر
    عیداله
    سپتامبر 7, 2021

    برنامه خوبیه
    تلاش کنید به نتیجه اساسی بینجامد

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!