طرح مهرواره اوج، مساجد را به مرکز همیاری مردم تبدیل می کند

طرح مهرواره اوج، مساجد را به مرکز همیاری مردم تبدیل می کند
مجتبی عظیمی
0
۱۴ شهریور ۱۴۰۰
به گفته حجت الاسلام احمدی، طرح «مهرواره اوج» در راستای تبدیل مساجد به پایگاه های خدمت رسانی به مردم با محوریت ائمه جماعت مساجد اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: در دهه اول محرم شاهد عزاداری های پایتخت شور و شعور حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم.
حجت الاسلام سعید احمدی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات مذهبی چشمگیر بود، گفت: همین موضوع باعث شد تا مردم در کمال آرامش به عزاداری بپردازند.
وی در ادامه به طرح مهرواره اوج اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و مواسات در ایام کرونا و نقش ارزنده مساجد در این خصوص اجرا می شود.
به گفته این مسئول در این طرح مساجد، مرکز کمک و همیاری مردم می شوند و با توجه به نقش مهم ائمه جماعت در مساجد، این افراد به عنوان محور طرح در خدمت رسانی به مردم نقش آفرینی خواهند کرد .
حجت الاسلام احمدی یکی از اهداف اجرای این طرح را توسعه مساجد در محله و نقش کاربردی تر مساجد عنوان کرد و افزود: در این طرح نقش امامان مساجد و محله بسیار تاثیر گذار است و نقش اصلی را ایفا می کنند و ائمه جماعت مساجد، مسجد را پایگاه خدمت رسانی به مردم قرار خواهند داد.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، یکی از بسترهای طرح مهرواره ی اوج، پایگاه های اجتماعی است که در این پایگاه ها فعالیت های خوبی صورت گرفته است .
حجت الاسلام احمدی، در ادامه بر لزوم آموزش و توجیه تمام روحانیون مستقر تاکید و خاطرنشان کرد: در این راستا دوره های توجیهی و آموزشی برای روحانیون مستقر برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح باعث می شود گفتمان سازمان وعملیات های آن حول محور مسجد قرار بگیرد، یادآور شد: با طرح مهرواره اوج، می توان با گروه های مختلف در تمامی حوزه ها در زمینه حل مشکلات مردم و محله همکاری انجام داد.
در دیگر رسانه ها:
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!