امام جماعت مسجد جامع روستای بارکوسرا مطرح کرد؛

مهرواره اوج فرصتی برای اعتمادسازی بین مردم و روحانیت

مهرواره اوج فرصتی برای اعتمادسازی بین مردم و روحانیت
مجتبی عظیمی
0
۱۴ شهریور ۱۴۰۰
امام مسجد جامع روستای بارکوسرا شهرستان لاهیجان در استان گیلان گفت: برگزاری جشنواره مهرواره اوج فرصتی برای اعتمادسازی بیشتر نسبت به روحانیت و مسجد و امام است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام رضا قنبری شلمانی در گفت و گویی در خصوص برگزاری مهرواره اوج اظهار داشت: بنده در جشنواره مهرواره محله همدل نیز حضور داشتم و جز ۴۸ نفر برتر و برگزیده بودم و امیدوارم بتوانم در مهرواره اوج نیز در این مسیر قدم بردارم.
امام جماعت مسجد بارکوسرا بیان کرد: برگزاری مهرواره اوج فرصتی برای اعتمادسازی بیشتر بین روحانیت، مردم مسجد است؛ این مهرواره که به نوعی حرکت در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است، می تواند منشأ خیرات و برکات زیادی باشد و این بی میلی ها که نسبت به مسجد و امامان محله و روستا و جماعات اتفاق افتاده است را جبران کند.
وی گفت: هدف ما این است که عموم مردم را درگیر فعالیت ها کنیم و حداقل در محله خودم با ایجاد کار تشکیلاتی موفقیت بیشتری در خدمت رسانی به دست بیاوریم.
حجت‌الاسلام قنبری شلمانی افزود: بنده در حدود ده فعالیت را در جشنواره مهرواره محله همدل ثبت کرده‌ام که یکی دو مورد در جشنواره ملی هم برگزیده شد و به سطح بالاتری راه یافتیم.
وی اظهار داشت: به زودی فعالیت های دیگری را که مردم را درگیر طرح ها و برنامه های مختلف نماید را به لحاظ رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آغاز می کنیم و در این باره اقداماتی نیز انجام شده است.
امام جماعت مسجد جامع روستای بارکوسرا بیان کرد: بحث صندوق خیرین و ایجاد شغل و یکی دو مورد طرح رفاهی توسط بچه ها در مسجد مطرح شده و آن را راه اندازی کرده ایم و به زودی نیز آن را به جایی می‌رسانیم تا به مهرواره اوج برسد.
وی عنوان کرد: در محله ما در حدود ۲۰۰ نفر افراد غیرمقیم می شناسیم که در تهران و تبریز و اصفهان ساکن هستند  وهمه از افراد متمول و کارخانه دار می باشند که در این طرح با آن ها پیرامون شرکت در برنامه ها صحبت می کنیم.
حجت‌الاسلام قنبری شلمانی تصریح کرد: با کمک های مردمی صندوق هایی تشکیل شده است تا به منظور اعطای وام اشتغال زایی برای نوجوانان و جوانان و در برخی موارد برای رهایی جوانان از دام اعتیاد به مصرف برسد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون در برخی از برنامه ها جلو رفته ایم و پیشنهاداتی در قالب مهرواره اوج مطرح است که امیدواریم به سرانجام برسد.
امام مسجد جامع روستای بارکوسرا در مورد برنامه‌های گذشته مسجد به ویژه در ایام کرونا نیز اظهار داشت: ما در صندوق معیشتی و اقتصادی فعالیت های خوبی را در پیش گرفته بودیم و توانستیم در حدود ده مرحله بن کارت به مبلغ بیش از ۱۰۰ هزار تومان در محله توزیع شد.
وی بیان کرد: بعد از کرونا نیز پخت غذای گرم ویژه اقشار ضعیف را برعهده گرفتیم و در تأمین ۵ جهیزیه به نوعروسان و نودامادان که نمی توانستند به واسطه تورم ازدواج کنند اقداماتی را به سرانجام رساندیم.
حجت‌الاسلام قنبری شلمانی گفت: همچنین در این ایام کارهای تربیتی زیادی شکل گرفت و با حضور نوجوانان برنامه های زیادی در قالب طرح تدوین شده شد و به خوبی رقم خورد.
وی افزود: مسجد در زمینه طرح تربیتی ویژه نوجوانان بسیار تلاش کرده است و بنا بر طرح سازمان تبلیغات فعالیت ها را در پیش گرفتیم و طبق طرح چهار میم شامل محله و مسجد و مدرسه و منزل حرکت کردیم.
امام مسجد جامع روستای بارکوسرا بیان کرد: در این طرح نیز خانواده ها را به سمت مسجد ترغیب کردیم و توانستیم افراد نخبه و مستعد مسجدی را جذب نمائیم و از آنها دعوت کردیم در طرح دعوت به مسجد شرکت کنند.
حجت‌الاسلام قنبری شلمانی تصریح کرد: در این طرح دعوت، آشنایی و معرفی اولیه اتفاق افتاد و سپس در مسجد کارها را ساماندهی کرده و به افراد مسئولیت دادیم و در قالب طرح چهار میم بسیاری از خانواده ها جذب مسجد شدند.
وی خاطرنشان کرد: مسجد جامع روستای بارکوسرا در شهرستان لاهیجان از استان گیلان جز مساجدی است که هیچ گاه تعطیل نبوده و جمعیت آن نسبت به دیگر مساجد به خصوص با نوجوان و جوانان زبانزد خاص و عام است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!