مدیر عامل بنیاد هدایت:

  امامان محله نسبت به تمامی مشکلات احساس مسئولیت کنند

  امامان محله نسبت به تمامی مشکلات احساس مسئولیت کنند
مجتبی عظیمی
0
۱۴ شهریور ۱۴۰۰
مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امامان محله باید نسبت به تمامی مشکلات جامعه احساس مسئولیت کنند تا زمینه پیشرفت فراهم شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، در نشستی با کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مسائل اجتماعی محلات و بررسی مشکلات جوامع محلی از جمله اهداف والایی است که از طریق امامان محله قابل دستیابی است و این افراد می‌توانند به عنوان نمایندگان مردم محلات در راستای برطرف کردن محرومیت‌های اجتماعی و توزیع عادلانه منابع نزد مدیران دستگاه‌های اجرایی رفته و پیگیر برطرف شدن مشکلات باشند.
وی ادامه داد:  ائمه جماعت در محله‌ها تنها یک هدف را دنبال نمی‌کنند، بلکه با توجه به جایگاه اجتماعی و ظرفیت‌هایی که این افراد در جامعه های محلی دارند بایستی تبدیل به امامان محله شوند تا با افزایش نقش و کارکرد اجتماعی نماینده افکار عمومی در پیگیری‌های مسائل اجتماعی باشند.
 مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: امامان محله مسئولیت بسیار خطیری در حوزه تمدن سازی دارند و باید از این سنگر مهم پاسداری کنند. آنان باید نسبت به تمامی مشکلاتی احساس مسئولیت کنند تا زمینه پیشرفت فراهم شود.
حجت الاسلام میرمحمدیان به نهضت خدمت رسانی مبلغان حتی در شرایط بحران ویروس منحوس کرونا اشاره و تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی مبلغان و امامان محله در مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار بسیار ارزنده است و حتی در شرایط حساس و بحرانی این خدمات ادامه دارد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف کشور هم به این خدمات دینی اضافه شده است.
وی با اشاره به جایگاه مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان کرد:  حضرت امام خمینی (ره) مساجد را سنگر دانستند و رهبری معظم انقلاب از آن به عنوان کانون و هسته مقاومت فرهنگی یاد کردند؛ باید امامان محله برای این سنگر و کانون مقاومت برنامه ریزی و مجاهدت کنند.
در دیگر رسانه ها:
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!