از سوی خانم زادقاسمی مطرح شد؛

تلاش برای ارتقای شبکه شریکه الامام با سفرهای استانی متعدد

تلاش برای ارتقای شبکه شریکه الامام با سفرهای استانی متعدد
مجتبی عظیمی
0
۱۴ شهریور ۱۴۰۰
عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت، هدف از انجام سفرها و برگزاری جلسات را ارتقای توانایی‌های شبکه شریکه الامام اعلام کرد و اظهار داشت: ارتباط گیری با سایر الگوهای موفق و هم‌افزایی که در جلسات رخ می‌دهد در شکل گیری این شبکه بسیار مؤثر است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، خانم مریم زادقاسمی عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت با اشاره به سفرهای خود در راستای شکل ‌گیری شبکه شریکه الامام، گفت: در سفر مشهد، راهیاران استانی و منطقه‌ای به همراه همسرانشان حضور داشتند تا طرح شریکه الامام برای آن‌ها تبیین و از آن‌ها برای پیوستن به این شبکه دعوت به عمل آید.
وی افزود: در این سفر به معرفی مجموعه مهاد برای برگزاری دوره آموزشی ویژه توانمندسازی بانوان پرداختیم؛ تمرکز اصلی این مجموعه بر سلامت بانوان است که در نهایت به نقش مادری منتهی می‌شود که افراد در دراز مدت می‌توانند از آن برای توانمندسازی شریکهالامام بهره گیرند.
عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت از برکات این سفر و حضور حداکثری در این دوره‌ها و جلسات آموزشی خبر داد و عنوان کرد: در این سفر حدود یک سوم افراد فعال شدند و امید داریم سایرین هم به زودی با جلساتی که برگزار می‌شود به این شبکه بپیوندند.
زادقاسمی با بیان اینکه افراد توجیه شده در مشهد به شناسایی شبکه شریکه الامام در استان‌های خود اقدام کرده‌اند، اذعان داشت: آن‌ها اکنون جهت شناسایی و توجیه همسر راهیار شهرستانی به شهرستان‌های مختلف سفر می‌کنند تا به زودی شبکه شریکه الامام شکل گیرد.
وی همچنین با اشاره به دیگر سفرهای خود بیان داشت: در جهت تشکیل شبکه راهیاری شریکه الامام، تبیین طرح و سرکشی به تجربه‌های موفق استان‌ها و گرفتن الگو برای سایرین سفرهایی به سایر استان‌ها نیز انجام شده است.
عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت برگزاری جلسات مداوم هم اندیشی، توجیهی و ارزیابی را جهت توانمند سازی راهیار استانی در شبکه سازی بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: برگزاری این جلسات، جهت جلب اعتماد شبکه و گروه‌ها ضرورت دارد تا شبکه به زودی شکل گیرد و بازخورد آن به ما منتقل شود.
وی همچنین ادامه داد: برای افرادی که هنوز پا به عرصه نگذاشته‌اند، انگیزه سازی خواهیم کرد تا جرأت ورود به حل مسائل را در آن‌ها تقویت کنیم و برای آن‌دسته از افرادی که آمادگی لازم را برای پیوستن به شبکه ندارند و مسائلی در خانواده دارند که خود به خود مانع از فعالیت های اجتماعی امام هم می‌شود در حد توان کمک‌هایی در زمینه مشاوره خانواده و سایر حوزه‌ها خواهیم داشت.
زادقاسمی به فعالیت‌های ماه محرم شبکه شریکه الامام نیز اشاره و عنوان کرد: راهیاران استانی و شهرستانی گزارش‌هایی از فعالیت‌های افراد در ماه محرم از سراسر کشور برای ما ارسال کرده‌اند که عمده بانوان در تلاش برای برگزاری روضه‌های خیابانی در محله‌ها و کوچه‌ها بوده اند و به پخت غذا و توزیع آن و کارهای اینچنینی پرداخته‌اند.
عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت همراهی و دعوت خانوادگی از امامان را نیز موجب قوت قلب بانوان دانست و خاطرنشان کرد: وقتی بانوان به همراه همسران خود به برنامه‌ای دعوت می‌شوند و همزمان برای آن‌ها هم جلساتی برنامه‌ریزی می‌شود حس خوشایندی برای آن‌ها ایجاد می‌شود که بارها بازخورد آن به ما منتقل شده است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!