در دیدار برخی از مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه با مدیر عامل بنیاد هدایت مطرح شد؛

بررسی زمینه های مختلف همکاری در حوزه آموزش و تأمین محتوا

بررسی زمینه های مختلف همکاری در حوزه آموزش و تأمین محتوا
مجتبی عظیمی
0
۱۵ شهریور ۱۴۰۰
برخی از مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه، به همراه علیرضا دهفولی معاون نوآوری مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و محمدحسین زهدی، مدیر پلتفرم فیلمگردی با حجت الاسلام میرمحمدیان دیدار و زمینه های مختلف همکاری را بررسی کردند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام علائیان سرپرست معاونت معیشت و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه و تنی چند از مدیران این مرکز، به همراه علیرضا دهفولی معاون نوآوری مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و محمدحسین زهدی، مدیر پلتفرم فیلمگردی صبح امروز با حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت دیدار و در خصوص زمینه های مختلف همکاری به گفت و گو پرداختند.
مدیرعامل بنیاد هدایت در این دیدار آموزش خانواده های طلاب را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به دغدغه هایی که در این حوزه وجود دارد، همکاران ما در مرکز یارا به تولید محتوا مشغول هستند و ما می توانیم در این خصوص با مرکز خدمات همکاری کنیم.
وی افزود: سلامت، مشاوره، اشتغال،توانمندسازی دانش آموزان و فرزندان طلاب و مواردی از این دست، حوزه هایی است که در آن ها می توانیم با حضور و همکاری هر چهار مرکز به هم افزایی برسیم و به این ترتیب از روحانیون مستقر و امامان محله و روستا حمایت کنیم؛ این بسیار حائز اهمیت است و این حمایت ها می تواند ایجاد انگیزه در مبلغین و تقویت روحیه آن ها را به همراه داشته  باشد.
حجت الاسلام میرمحمدیان اظهار داشت: گروه هدف همه ما، طلاب هستند اما نگاه ما تخصصی تر است و ما به دنبال این نیستیم که زندگی این عزیزان یک زندگی عادی طلبگی باشد بلکه درصدد هستیم تا زندگی او شبیه زندگی یک امام باشد.
مدیرعامل بنیاد هدایت ارائه دوره های آموزش مشاوره به طلاب را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کار در حوزه خانواده باید به صورت واقعی اسلامی باشد و تولید محتوا با محوریت آیات و روایات باشد؛ اینگونه نباشد که در مشاوره ها همان مبانی غربی ارائه شود و چند آیه و روایت در کنار آن بیاید. این موضوع نیز یکی از زمینه های همکاری است.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک مرکز خدمات دوره های آموزش مشاوره را برای همسران طلاب برگزار کنیم و پیشنهاد ما این است بخش دانشی کار به صورت مجازی برگزار شود و برای این منظور از ظرفیت پلتفرم فیلمگردی می توانیم بهره ببریم؛ برای تکمیل آن نیز کارگاه هایی را در استان ها برگزار کنیم.
حجت الاسلام میرمحمدیان بیان کرد: باید طراحی صورت بگیرد تا استادانی را برای موضوعات مورد نیاز در استان ها تربیت شوند، که این می تواند هزینه های اردوها را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد؛ در کنار این نیز افراد آموزش دیده ای را در میدان خواهیم داشت.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام علائیان با اشاره به تمایل بالای طلاب برای سکونت در شهر قم ابراز داشت: ما به دنبال این هستیم طلاب و خانواده های آن ها در هر کجای کشور که باشند بتوانند از محتواهای متنوع آموزشی بهره ببرند و به این لحاظ نیاز نباشد که طلاب و خانواده های آن ها در قم باشند.
وی افزود: گروه های طلبگی بسیاری را داریم که می توانند در تولید محتوا به ما کمک کنند؛ این گروه ها از طرفی بسیار توانمند هستند و از سویی هم نیازمند حمایت اند.
در بخش دیگر این جلسه، دیگر حضار به ارائه ظرفیت ها و توانمندی های مجموعه های تحت مدیریت خود و تشریح زمینه های همکاری پرداختند.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!