نیم نگاهی به اقدامات امام جماعت مسجد علی بن موسی الرضا(ع)؛

گسترش روضه های خانگی که هزینه ای برای میزبان ندارد

گسترش روضه های خانگی که هزینه ای برای میزبان ندارد
مجتبی عظیمی
0
۱۶ شهریور ۱۴۰۰
حجت الاسلام بابایی امام جماعت مسجد علی بن موسی الرضا(ع) شهرستان شاهین شهر و میمه است که شرایط را برای توسعه مجالس روضه خانگی فراهم کرده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام احمد بابایی امام جماعت مسجد علی بن موسی الرضا(ع) شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان و از شرکت کنندگان در مهرواره اوج در گفت و گویی پیرامون فعالیت های مسجد علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا جلساتی با خیرین برگزار کردیم؛ در نتیجه بسته های ارزاق و سلامت با کمک این عزیزان تهیه و به صورت دوره ای در درب منازل تحویل نیازمندان داده می شود به این ترتیب هر هفته بیش از ۲۰۰ بسته معیشتی در هر هفته بین نیازمندان توزیع می شد.
امام مسجد علی بن موسی الرضا(ع )بیان کرد: تأسیس مرکز نیکوکاری ایتام آل محمد (ص) یکی از اقدامات مهم در منطقه است تا اگر خیری کمک هایی را در اختیار ما قرار داد بتوانیم آن را به صورت بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار دهیم و انسجام بهتری در فعالیت ها شکل بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در ایام محرم روضه های خانگی را سامان دادیم و چند نفر از مادحین و روحانیون را  به مجالس خانگی اعزام می کردیم بدون اینکه مبلغی از میزبان دریافت شود و هزینه های مجالس نیز به عهده خیرین بود.
حجت الاسلام بابایی گفت: با توجه به اینکه منطقه گسترده است در تلاشیم با راه اندازی شعبات جدید مرکز نیکوکاری ایتام آل محمد (ص)، فعالیت های این مرکز را توسعه دهیم و هر محله و چند کوچه یک مرکز نیکوکاری داشته باشند و در مسیر خدمت رسانی به مردم قدم های بلندتری برداشته شود.
امام مسجد علی بن موسی الرضا(ع ) افزود: عمده هزینه مراسم عزاداری در منطقه نیز با خیرین است و این عزیزان کمک های خوبی دارند و اگر بیشتر از این کمک شود تعداد بیشتری از نیازمندان مورد حمایت قرار می گیرند و در برگزاری مراسم عزاداری نیز می توانیم برنامه های گسترده تری داشته باشیم.
حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: در کنار کمک‌های معیشتی و حمایتی به نیازمندان، مسجد در برگزاری جلسات گفتمان دینی نیز تلاش می‌کند.
وی عنوان کرد: در طول سال بیش از دو بار دوره های گفتمان دینی برگزار می شود که در رفع آسیب های اجتماعی و آشنایی خانواده ها با مسائل دینی اهمیت زیادی دارد.
امام مسجد علی بن موسی الرضا(ع ) خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات و اهدای جوایز برای فرزندان نیز از دیگر برنامه هاست که مورد استقبال قرار می گیرد.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!