با هدف هم اندیشی در اجرای مهرواره اوج در حال برگزاری است؛

نشست شهید بیاضی زاده در فارس

نشست شهید بیاضی زاده در فارس
مجتبی عظیمی
0
۱۸ شهریور ۱۴۰۰

نشست دو روزه هم اندیشی شهید بیاضی زاده با حضور مدیران کل ادارات تبلیغات اسلامی استان‌های یزد، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و شبکه راهیاری بنیاد هدایت در شیراز در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، نشست شهید بیاضی زاده با هدف هماهنگی و هم اندیشی در اجرای مهرواره اوج و با حضور مدیران کل ادارات تبلیغات اسلامی استان‌های یزد، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و شبکه راهیاری بنیاد هدایت در شیراز در حال برگزاری است.

امام، دل ها و ذهن ها را رشد می دهد
حجت الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در این نشست با تأکید بر اهمیت حل مسائل مردم بیان داشت: در این نشست برای اینکه مسئله های مردم و جامعه اسلامی حل شود باید حلقه های میانی شکل بگیرد.


مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: مهم ترین و اصیل ترین حلقه های میانی، حلقه های محله محور، مسجد محور و امام محور است و امامت حلقه های میانی با همان کسی است که در عبادات و امور معنوی، امامت را در فضای مساجد، بر عهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: امام ذهن ها و دل های مردم را رشد می دهد نه اینکه به زور آنها را پای کار حل مسائل بیاورد؛ شبکه امت امامت باید شکل بگیرد و مردم را با مدل امامت و با شکل گیری حلقه های میانی پای کار بیاوریم.
حجت الاسلام میرمحمدیان تصریح کرد: اگر امامت شکل نگیرد، حلقه های میانی نمی توانند به اهداف خود برسند.


فعالیت بیش از ۸ هزار نفر در هیئات فارس
حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در ادامه این نشست به ظرفیت های استان فارس اشاره کرد و گفت: استان فارس بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و این استان دارای فرصت‌های بیشماری است، اما فعالیت‌های فرهنگی دارای پیچیدگی‌های خاصی است.
وی ادامه داد: اگر فرصت‌ها و تهدیدات موجود در جامعه را در موضوع تبلیغات در نظر نگیریم نمی‌توان فعالیت فرهنگی را در استان اجرایی کرد.
حجت الاسلام مهرابی افزود: ٧۶ جایگاه اقامه نماز جمعه و ۵٠ جایگاه اقامه نماز جمعه اهل سنت در استان فارس وجود دارد و ٢۶۵ نفر در استان به صورت امام محله و امام روستا در حال فعالیت و تبلیغات هستند.
به گفته وی بالغ بر هشت هزار نفر در هیئات مذهبی استان فارس فعالیت می کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس ادامه داد: باید توجه ویژه ای به موضوع تبلیغات اسلامی در سطح استان فارس وجود داشته باشد تا تمامی تهدیداتی که در استان وجود دارد از بین برود.

استفاده از تجربه های موفق و ناموفق در گعده ها
در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام مهدی موحد مدیر پژوهش بنیاد هدایت در تشریح روش آموزشی گعده گفت: گعده کلاس درس نیست بلکه باید به صورت تعاملی برگزار شود و در این مدل بنا داریم تا همه باهم رشد کنیم.
وی افزود: در این جمع فقط بنا نیست حرف بزنیم؛ دبیر گعده با سکوتش جمع را مدیریت می کند و ما می خواهیم در آن از کار عملی استفاده کنیم. تجربه های موفق، نمونه های ناموفق، طرح سؤال و بحث پیرامون آنها می تواند از موضوعات گعده باشد.

اذن خیر بودن، ویژگی مهم یک راهیار
حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت نیز در ادامه این نشست در تبیین رسالت راهیاری گفت: اُذُن خیر بودن یکی از ویژگی های مهم راهیار است.؛ هویت بخشی به امام یکی از ابزارهای جدی راهیاری است که باید با کمک رسانه ها به این مهم دست یافت.
وی اردو را یکی از ظرفیت های خوب برای رشد امام دانست و اظهار داشت: آموزش امام باید در دل گعده ها و با تقویت احساس نیاز فرد صورت بگیرد.

رشد شبکه امامت در گرو ارزیابی درست آن
سخنان حجت الاسلام مجتبی رضایی مسئول بخش ارزیابی بنیاد هدایت بخش دیگری از این نشست بود؛ وی با اشاره به اهمیت ارزیابی امامان گفت: یک تشکیلات زمانی می تواند رشد و پیشرفت کند که ارزیابی درستی از وضعیت خود داشته باشد.
وی افزود: برای اینکه بدانیم در مسیر رسیدن به اهداف در ریل درست حرکت می کنیم یا خیر، نیاز به نظام ارزیابی داریم. با ارزیابی نقاط ضعف و قوت مشخص می شود و بر اساس آن توانمندسازی صورت می گیرد.
گفتنی است این نشست دو روزه برگزار می شود و ارائه حسن قاسمی با موضوع مسئله یابی و ظرفیت های حل مسئله، بوم حل مسئله در شش حلقه، ارائه نماینده های حلقه ها، ارائه مدل راهیاری، بوم راهیاری و ارائه نماینده های حلقه ها برنامه های روز دوم نشست را تشکیل می دهد و در پایان نیز از مدیرانی که در مهرواره محله همدل عملکرد بهتری از خود نشان داده اند تقدیر خواهد شد.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!