به همت امام محله مسجد شهدا رقم خورد؛

جمع آوری بیش از ۱۰۰ میلیون کمک نقدی و غیر نقدی برای کمک به ازدواج جوانان

جمع آوری بیش از ۱۰۰ میلیون کمک نقدی و غیر نقدی برای کمک به ازدواج جوانان
مجتبی عظیمی
0
۱۸ شهریور ۱۴۰۰

حجت الاسلام فرهمند گفت: با همت اهالی محله و خیرین مبالغ خوبی برای کمک به ازدواج جوانان و درمان بیماران و ترک افراد معتاد جمع آوری کردیم.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام مجتبی فرهمند امام محله مسجد شهداء شهرستان چرام کهگیلویه و بویراحمد، در گفت و گویی اظهار داشت: عمده برنامه ها از ماه رمضان آغاز شد و حلقه‌های اولیه خدمت رسانی در مسجد شکل گرفت و در مرحله عضو گیری قرار داریم.
امام محله مسجد شهداء تصریح کرد: ما باید تا جایی که از دستمان برمی آید مشکلات محله را حل کنیم؛ از ماه رمضان بیش از ۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی و ۵۰ میلیون تومان به صورت غیر نقدی برای ازدواج جوانان و درمان بیماران و معتادین و اهداء بسته های معیشتی و بهداشتی در سطح محله و فراتر جمع آوری شده است.


وی خاطرنشان کرد: با دست خالی توانستیم خدماتی را در سطح محله به جامعه هدف خود ارائه دهیم و اقدامات بسیاری در تأمین بسته معیشتی و تأمین هزینه ازدواج و جهیزیه شکل گرفت. همچنین در زمینه سرکشی به خانواده ایتام به خصوص در ماه مبارک رمضان نیز اقداماتی انجام شد.
این شرکت کننده مهرواره اوج اظهار داشت: در بحث اشتغال صندوقی راه اندازی شده است که متقاضیان در اطراف مسجد برای دریافت وام هایی محدود مراجعه می کنند.
وی افزود: در جهت توسعه اشتغال به حمایت بیشتری از سوی خیرین نیازمندیم و در حال حاضر این وام‌ها به میزان رفع مشکلات اولیه تا سقف سه میلیون تومان است و امیدواریم بتوانیم این وام ها را افزایش دهیم.
حجت الاسلام فرهمند بیان کرد: بسیاری از اهالی ییلاق و قشلاق می کنند و در حال حاضر اکثر جمعیت در مناطق سردسیر هستند از این رو در اشتغال و فعالیت های حمایتی اقدامات زیادی نتوانستیم انجام دهیم و باید طرح های مناسبی با توجه به جمعیت فعلی ارائه کنیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر یکی از ظرفیت ها در اشتغال همین صندوق های قرض الحسنه که در مساجد راه اندازی شده است.
حجت الاسلام فرهمند از مسائل فرهنگی محله نیز غافل نبوده و عنوان می کند: در زمینه فرهنگی نیز اقداماتی انجام شد و در محرم جلسات جداگانه برادران و خواهران برگزار شد و برای کودکان برنامه نقاشی و طراحی در موضوع عاشورا داشتیم؛ در برگزاری کلاس های فرهنگی نیز از حضور بانوان طلبه نیز استفاده کردیم.
امام محله مسجد شهداء تصریح کرد: با برگزاری مهرواره اوج اقدامات و فعالیت هایی را در قالب طرح های مختلفی تعریف کرده ایم و شبکه بهداشت را در کارگروه آورده ایم و با استفاده از ظرفیت هایی چون شهرداری و بهزیستی و کمیته امداد در تلاش هستیم خدمات را توسعه دهیم و نهادهای مختلف و شهروندان را درگیر این خدمت رسانی ها کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!