توسط امام جماعت مسجد جامع باسفر رقم خورد؛

جذب ۳ میلیارد وام اشتغال برای جوانان

جذب ۳ میلیارد وام اشتغال برای جوانان
مجتبی عظیمی
0
۱۸ شهریور ۱۴۰۰

حجت الاسلام قاسم آبادی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که توانستیم در دهستان باسفر رقم بزنیم جذب ۳ میلیارد تومان وام اشتغالزایی برای جوانان بود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت: حجت الاسلام عباس قاسم آبادی امام جماعت مسجد جامع دهستان باسفر در شهرستان رشتخوار خراسان رضوی ضمن تشریح فعالیت های خود اظهار داشت: در این مسجد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی زیادی انجام شده است و در زمان شیوع کرونا نیز بسیاری از این فعالیت ها تعطیل نشد بلکه برگزاری مراسم ها را در فضای باز همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته ایم.
امام جماعت مسجد جامع باسفر افزود: توزیع ماسک، سبد بهداشتی و ضد عفونی از جمله اموری بود که در این ایام به منظور حفظ سلامتی نیازمندان انجام دادیم و در توزیع مواد غذایی نیز به صورت بسته های معیشتی و یا غذای گرم بیرون بر به ارائه خدمت پرداختیم.
وی تصریح کرد: در ایام محرم نیز علاوه بر توزیع نذورات، در برپایی روضه های خانگی در فضای باز همراه با زیارت عاشورا و آئین سوگواری، تلاش های خوبی با همراهی اهالی صورت گرفت.
حجت الاسلام قاسم آبادی بیان کرد: در ایام کرونا نیز طرح‌هایی را در جهت حمایت از نیازمندان و بیماران در نظر گرفتیم و برای خانواده هایی که اعضای آنها به کرونا مبتلا و خانه نشین شده بودند نیز بسته های غذایی و معیشتی به صورت رایگان و یا نیم بها از طرف خیرین و کمیته امداد تهیه کردیم.
وی عنوان کرد: به همت خیرین همین بسته های معیشتی نیم بهای کمیته امداد را به صورت رایگان در بین نیازمندان توزیع کردیم و به همراه آن بسته های بهداشتی نیز در اختیار خانواده ها قرار گرفت.
شرکت کننده مهرواره اوج خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده هایی که عزیزان خود را از دست دادند به جای هزینه برگزاری مراسم، مبالغی را در جهت حمایت از نیازمندان و اقشار ضعیف در اختیار ما قرار دادند تا بتوانیم بخشی از نیاز اقشار ضعیف را تأمین کنیم.
وی اظهار داشت: در جهت حفظ سلامت خانواده ها نیز اقداماتی از قبیل ضد عفونی و گند زدایی از خیابان و معابر و مساجد و حسینیه ها و هیئت ها داشتیم و در این باره مشارکت های خوبی اتفاق افتاد.
حجت الاسلام قاسم آبادی گفت: تشکیل گروه جهادی به نام شهید حسین فهمیده در محرومیت زدایی یکی از اقدامات مهم مسجد محوری است و با حضور این گروه جهادی متشکل از جوانان توانستیم پروژه‌ها و طرح‌هایی را عملیاتی کنیم.
وی افزود: نوسازی مدرسه ابتدایی و رنگ آمیزی و ساخت حمام در خانه ها و رسیدگی به وضعیت تأمین مسکن برای افراد بی سرپرست به ویژه خانواده‌های دارای فرزند معلول و ساخت مسکن برای نیازمندان از جمله اقدامات در قالب اردوهای جهادی بوده است.
امام جماعت مسجد جامع دهستان باسفر تصریح کرد: با جلب مشارکت خیرین هزینه درمان یکی از بیماران را که بالغ بر ۴۰ میلیون تومان بود، تأمین کردیم.
وی به فعالیت های خود در زمینه اشتغال اشاره و بیان کرد: پیگیری پرداخت ۳ میلیارد تومان وام برای اشتغال جوانان از طریق بنیاد برکت یکی از اقدامات مهم در منطقه بود که در این اقدام هریک از متقاضیان مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی دریافت کردند.
حجت الاسلام قاسم آبادی عنوان کرد: همچنین در جهت اشتغال خانگی و صنایع دستی برای بانوان به ویژه افراد بی سرپرست نیز اقداماتی انجام شد و از طریق پایگاه بسیج نیز در قالی بافی و خیاطی و دیگر فعالیت‌ها ویژه بانوان اقداماتی انجام شد؛ در مجموع توانستیم برای ۱۰ نفر از بانوان شغل ایجاد کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!