به همت روحانی روستا احمد آباد آستانه رقم خورد؛

اشتغالزایی برای ۳۰ نفر از بانوان

اشتغالزایی برای ۳۰ نفر از بانوان
مجتبی عظیمی
0
۲۰ شهریور ۱۴۰۰

حجت الاسلام ابراهیمی یکی از شرکت کنندگان مهرواره اوج است که توانسته با کمک یکی از اهالی یک کارگاه قالیبافی را احداث و زمینه اشتغال بانوان را فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام غلامرضا ابراهیمی امام جماعت مسجد نمازی روستای احمد آباد آستانه از توابع شهرستان رشتخوار خراسان رضوی و از شرکت کنندگان فعال در مهرواره اوج است.

از اقدامات ارزشمند امام جماعت مسجد احمدآباد آستانه، تهیه بسته های معیشتی با استفاده از ظرفیت و کمک مرکز نیکوکاری شهدای احمدآباد است و با کمک خیرین بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.در کنار این کار نیز ۵۰ جفت کفش بچه گانه تهیه و بین فرزندان خانواده های نیازمند توزیع شد.
وی در خصوص برنامه هفتگی خود در روستا می گوید: هر هفته به همراه فعالین فرهنگی و جوانان روستا به بیماران کرونایی سرکشی می کنیم و علاوه بر اینکه از حال آنها باخبر می شویم تلاش می کنیم تا گرهی از کار آن ها برداریم و به آن روحیه بدهیم.
کودکان و نوجوانان بی بضاعت همواره یکی از دغدغه های حجت الاسلام ابراهیمی بوده و تلاش کرده با رصد نیازهای آن ها نسبت به رفع مشکلات این قشر در منطقه خود اقدام کند. از جمله این اقدامات تهیه تبلت برای دانش آموزان است.
قدم بعدی امام جماعت مسجد نمازی روستای احمد آباد در مسیر اشتغالزایی برای بانوان بوده است؛ وی در همین راستا با کمک یکی از اهالی اقدام به تأسیس کارگاه آموزش و بافت قالی کرده است. تاکنون بیش از ۳۰ نفر از بانوان در این کارگاه مشغول به کار شده اند.
وی پیگیر دریافت وام خوداشتغالی برای جوانان روستا نیز بوده است و تاکنون ۳۰ نفر توانسته اند از این وام ها بهره مند شوند و به راه اندازی مشاغلی نظیر بلوک زنی بپردازند.


ساخت ۳ باب حمام به کمک خیرین، همکاری در ساخت یک باب منزل مسکونی با کمک گروه جهادی فاطمیون تربت حیدریه و برگزاری کلاس آموزشی روخوانی قرآن و کارهای فرهنگی دیگر بخش دیگری از فعالیت های حجت الاسلام ابراهیمی را تشکیل می دهد.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!