با هدف مسئله یابی در روستای حصار سرخ صورت گرفت؛

ایجاد کارگروه مسئله یابی متشکل از معتمدین

ایجاد کارگروه مسئله یابی متشکل از معتمدین
مجتبی عظیمی
0
۲۱ شهریور ۱۴۰۰

حجت الاسلام امیری کارگروهی را متشکل از اهالی معتمد روستا تشکیل داده تا به یافتن مسائل و مشکلات روستا بپرازند و برای این مشکلات راه حل مناسب بیابند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، با شیوع بیماری کرونا و فشارهای اقتصادی ناشی از آن بر اقشار آسیب پذیر جامعه، با تدبیر رهبر معظم انقلاب در ماه های ابتدایی این شیوع ظرفیت های مردمی به میدان آمدند تا از بار مشکلات خانواده های بی بضاعت از یک سو و شیوع بیماری کاسته شود.
ایشان با اوج گیری دوباره بیماری کرونا بار دیگر نیروها و ظرفیت های مردمی را به حضور در میدان فراخواندند؛ و تأکید کردند که در این امر مساجد محور قرار گیرند که این موضوع وظیفه جامعه روحانیت را سنگین می کند.
روحانیون و مبلغین سراسر کشور همزمان با دستور رهبر معظم انقلاب و از ابتدای شیوع بیماری کرونا وارد عرصه خدمت رسانی شده اند و به دنبال ارتقای این خدمت رسانی هستند؛ یکی از این روحانیون پرتلاش حجت الاسلام محمد هادی امیری امام جماعت مسجد امام حسین(ع) روستای حصار سرخ شهرستان شاندیز از توابع خراسان رضوی است که در مهرواره اوج نیز شرکت کرده است.


امام جماعت مسجد امام حسین(ع) در خصوص خدمات خود در روستای حصار سرخ می گوید: تاکنون بیش از ۲۰ رأس گوسفند با مشارکت خیرین تهیه، ذبح و گوشت آن بین نیازمندان توزیع شده است.
روستای حصارسرخ با توجه به موقعیتی که به واسطه نزدیکی به منطقه شاندیز دارد شاهد حضور مهاجرین و به خصوص اهل سنت است و کمک های جمع آوری شده در اختیار مردم اهل سنت نیز قرار می گیرد.
حجت الاسلام امیری در خصوص جمع آوری کمک برای افراد بی بضاعت می گوید: یک گروه مجازی را ایجاد کرده ایم و در آن نیازمندی های خانواده های نیازمند را مطرح و کمک های مورد نیاز را تهیه می کنیم؛ تاکنون برای ۲ سری جهیزیه باکمک خیرین تهیه و اهدا کرده ایم.


شناسایی خانواده های نیازمند یکی دیگر از برنامه های امام جماعت مسجد امام حسین(ع) است تا از این طریق کمک هایی که از طریق نهادهای مختلف اهدا می شود به دست خانواده های نیازمند برسد.
با توجه به اینکه برخی از خانواده هایی که بچه های مدرسه ای داشتند و از سوی دیگر از مشکلات مالی در رنج بودند برای کمک به تحصیل این بچه ها برخی خیرین به میدان آمدند و ماهیانه مبلغ یکصد هزار تومان به این عزیزان پرداخت می شود.
این شرکت کننده مهرواره اوج برای ارتقای خدمت رسانی مسجد برنامه ریزی کرده است؛ به همین منظور کارگروهی را متشکل از آقایان و بانوان معتمد روستا و مشارکت همسر خود تشکیل داده تا به یافتن مسائل و مشکلات روستا بپرازند و برای این مشکلات راه حل مناسب بیابند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!