معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

مهرواره اوج باید تبلور حضور روحانیت برای رفع گرفتاری‌ها باشد

مهرواره اوج باید تبلور حضور روحانیت برای رفع گرفتاری‌ها باشد
مجتبی عظیمی
0
۲۱ شهریور ۱۴۰۰

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مهرواره اوج باید تبلور حضور مؤثر روحانیت و مساجد در جامعه برای رفع مسئله‌ها و گرفتاری‌ها باشد و در نتیجه حضور این عزیزان، مواسات به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مرتضی همتی‌فر با تأکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره نهضت مواسات اظهار کرد: در پی لبیک به فرمان ولی امر مسلمین جهان که فرمودند «نهضت احسان عمومی مواسات باید مجدد اوج بگیرد» بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی که پیش از این نیز اجرای «مهرواره محله همدل» را در ماه مبارک رمضان در کارنامه خود داشت که اثرات و نتایج خوب آن نیز در سطح کشور حاصل شده بود، «مهرواره اوج» را طراحی و اجرا کرد.
وی با اشاره به رویکرد مسئله‌محوری در فرآیند حل معضلات اجتماعی، ادامه داد: هدف از این طرح، ارتقا سطح خدمت‌رسانی مساجد به محلات و پیشرفت در «مسئله‌یابی» است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر نقش محوری ائمه جماعات در مساجد، افزود: در این طرح، امامان مساجد با مشارکت فعالان فرهنگی محله و استفاده از ظرفیت‌های موجود در محله، مسائل مهم را شناسایی و با هدف ارتقا کمی و کیفی خدمت‌رسانی مسجد به مردم، برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی با اشاره به رسالت طلاب و روحانیون در جامعه اسلامی، بیان کرد: مهرواره اوج باید تبلور حضور مؤثر روحانیت و مساجد در جامعه برای رفع مسئله‌ها و گرفتاری‌ها باشد و در نتیجه حضور این عزیزان، مواسات به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد.
همتی‌فر به مفهوم «حکمرانی محلی» اشاره و تأکید کرد: حل مسئله‌های محله‌ها با به میدان آوردن خود مردم در محلات ممکن است و امام هر محله باید نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار گیرد.
گفتنی است، مهرواره اوج در استان خراسان رضوی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد این استان اجرا خواهد شد.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!