نگاهی گذرا به فعالیت های امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر

نگاهی گذرا به فعالیت های امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر
مجتبی عظیمی
0
۲۳ شهریور ۱۴۰۰

حجت الاسلام حیدر نژاد امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر(ع) شهرستان میاندوآب و یکی از شرکت کنندگان در مهرواره اوج است و در مدت شیوع کرونا اقدامات ارزشمندی را در راستای خدمت به مردم انجام داده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام اسماعیل حیدرنژاد امام مسجد حضرت علی اکبر(ع) شهرستان میاندوآب از توابع استان آذربایجان غربی در گفت و گویی پیرامون تشریح فعالیت ‌های خود در این مسجد اظهار داشت: با شیوع کرونا مانند دیگر مردم موضوع ضد عفونی معابر، محلات، مساجد و مکان های عمومی و درب های منازل را به همراه گروههای جهادی و بسیج آغاز کردیم.

امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر(ع) افزود: خرید مواد ضد عفونی از طریق خیرین و با مبالغی که در اختیار ما قرار داده شد انجام پذیرفت و برای رعایت حال مردم شبانه اقدام به ضدعفونی می‌کردیم.
وی تصریح کرد: به منظور ضدعفونی و حفظ سلامت مردم انواع تجهیزات و پمپ و ماشین را کرایه کردیم و با تقاضایی که انجام شد شهرداری نیز تجهیزاتی را در اختیار ما قرار داد.


حجت الاسلام حیدرنژاد حمایت از نیازمندان را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: شیوع کرونا باعث شد توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت از نیازمندان نسبت به قبل ساماندهی شود و گروه های جهادی از طریق پایگاه شهید باکری و رهروان شهدا و به همت بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این بسته ها تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه بسته‌های معیشتی از سوی نهادها در اختیار ما قرار بگیرد گروهی را تشکیل داده و با کمک دوستان کمک های مردمی جمع‌آوری شد، البته قبل از شیوع کرونا نیز بسته‌های معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می‌دادیم.
امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر(ع) عنوان کرد: علاوه بر بسته‌های معیشتی، در تأمین بسته‌های بهداشتی نیز تلاش‌های خوبی انجام گرفت و با همراهی اهالی بسیاری از بیماران کرونایی و نیازمندان شناسایی شدند.
وی گفت: این بسته‌ها توسط ریش سفیدان و با حفظ کرامت افراد در اختیار نیازمندان قرار می‌گرفت، با توجه به اینکه بسیاری از افراد درگیر با کرونا از نظر معیشتی نیز در تنگنا بودند اقداماتی در جهت رفع نیاز این افراد شکل گرفت و کمک‌های خوبی از مردم جمع‌آوری و توزیع شد.


حجت الاسلام حیدرنژاد افزود: در طول شیوع کرونا نیز مراسمات مختلف تعطیل نشد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانستیم جشن نیمه شعبان و عید غدیر را با شکوه خاصی در فضای باز برگزار کنیم و در اطعام نیازمندان در عید غدیر نیز قدم‌های خوبی برداشته شد.
وی عنوان کرد: تأمین ماسک در ابتدای بیماری به سختی انجام می‌شد از این رو پارچه خریداری شد و با کمک خیاط‌های فعال محله در تولید ماسک موفقیت‌های خوبی به دست آمد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: نوسازی مسجدی قدیمی با همراهی اهالی یکی از اقدامات مهمی است که صورت گرفته است؛ در این باره با کمک خیرین و ریش‌سفیدان توانستیم مسجد را تا حد زیادی بازسازی کنیم و عده‌ای نیز خرید مصالح را برعهده گرفتند.
امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر(ع) اشتغال زایی را یکی از اقدامات مهم مسجد برشمرد و گفت: بعد از کرونا، بسیاری از افراد شغل خود را از دست دادند، در این باره تعاملاتی با کمیته امداد صورت دادیم. پارچه نیم بها تهیه شد و زمینه برای اشتغال بانوانی که مهارت خیاطی داشتند فراهم شد.
وی ادامه داد: تأمین تبلت و وسایل آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند و اعزام مشهد اولی‌ها به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) و تأمین هزینه سفر مشهد برای نیازمندان در مناطق کم برخوردار نیز از دیگر اقداماتی بود که با همراهی خیرین انجام شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!