با تلاش امام جماعت مسجد جامع روستای کردیان رقم خورد؛

از درمان معتادان تا جذب ۵۰ وام خود اشتغالی برای جوانان

از درمان معتادان تا جذب ۵۰ وام خود اشتغالی برای جوانان
مجتبی عظیمی
0
۲۴ شهریور ۱۴۰۰

حجت الاسلام حسن نژاد با کمک گرفتن از خیرین و نیز پای کار آوردن نهادهای دولتی زمینه برای برای اشتغال جوانان فراهم آورده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حسن‌نژاد امام جماعت مسجد جامع روستای کردیان از توابع شهرستان باخرز خراسان رضوی در گفت و گویی در تشریح فعالیت های خود در راستای اجرایی کردن مهرواره اوج اظهار داشت: خدمت رسانی و حل مسائل محله و جلب مشارکت‌های مردم برای مسجد جامع کردیان از جمله برنامه‌های مهم ما است.
امام جماعت مسجد جامع روستای کردیان افزود: در این مسیر ارتقاء روش‌های حل مسئله و شناسایی ظرفیت‌های محله اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه در این خصوص برنامه‌های خوبی به داریم.
وی بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌های خیرخواهانه با محوریت مسجد قبل از شیوع کرونا وجود داشت و با همراهی خیرین توزیع بسته‌های حمایتی برای نیازمندان را در طول سال برعهده داشتیم.


حجت‌الاسلام حسن‌نژاد عنوان کرد: از اواخر سال ۹۸ که با شیوع کرونا مواجه شدیم تاکنون در مراحل مختلف بیش از ۲ هزار بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار داده‌ایم و این طرح همچنان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: در مرکز نیکوکاری نیز فعالیت‌های گسترده‌ای در رفع نیازهای افراد آسیب‌دیده از کرونا شکل گرفت که با حمایت خیرین می‌تواند بخش زیادی از نیازها را رفع کند.
امام جماعت مسجد جامع روستای کردیان اظهار داشت: طبخ غذای گرم یکی از اقدامات مهم در برنامه‌های مسجد محور است که در هر دوره بیش از ۲۰۰ غذا در اختیار نیازمندان قرار گرفته است و در سال جاری به خصوص در ایام محرم نیز بالغ بر ۱۰ هزار پرس غذا توزیع شد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات گفت: ایجاد گروه جهادی به نام شهید سردار سلیمانی، یکی از راهکارهای مهم در برنامه‌های مواسات و همدلی است، در این خصوص به همت گروههای جهادی و مشارکت‌ها، مردم روستای کردیان در رزمایش مواسات و همدلی درخشیدند.
حجت‌الاسلام حسن‌نژاد افزود: اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی است و با همراهی گروه جهادی در درمان معتادین نیز برنامه‌هایی اجرا شد و توانستیم ۶ نفر را به زندگی بازگردانیم و سه نفر علاوه بر درمان، به اشتغال خوبی نیز دست یافتند.
وی بیان کرد: بازگرداندن افراد معتاد به زندگی و کسب اشتغال یکی از راهکارهای مهم در مقابله با آسیب‌هاست و در این زمینه باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد.
امام جماعت مسجد جامع روستای کردیان عنوان کرد: گروه جهادی از امور جزئی تا فعالیت‌های مهم در روستا و در کنار اهالی حضور دارند و در زمینه خرید کپسول اکسیژن هر یک به مبلغ ۴ میلیون تومان و ۵ مورد تعمیر منزل و نوسازی بافت فرسوده اقدامات خوبی شکل گرفت.

 
وی تصریح کرد: برگزاری روضه‌های خانگی در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دیدار با خانواده شهداء و همدلی با خانواده بیماران کرونایی نیز از دیگر اقدامات مسجد و گروه جهادی است.
حجت‌الاسلام حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: نوسازی نمای مسجد به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کمک خیرین از جمله اقدامات مهم است، همچنین راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در سال ۹۹ در پرداخت وام به نیازمندان از برکات مهم مشارکت‌ مردم وخیرین به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت: صندوق قرض‌الحسنه صاحب‌الزمان از زمان راه‌اندازی تا خردادماه بیش از ۱۲۰ وام ضروری پرداخت کرده است، اخیرا نیز این صندوق موقوفه شده و افراد به نیت خیرات برای متوفیان، موقوفاتی به این صندوق ارائه می‌دهند تا بتوانیم با پرداخت وام تا سقف ۵ میلیون تومان، بسیاری از گرفتاری‌ها را رفع کنیم.


امام جماعت مسجد جامع روستای کردیان عنوان کرد: برای اشتغال‌زایی نیز صندوق های کارآفرینی و بنیاد مسکن، کارگروهی را تشکیل دادند و تاکنون به ۵۰ نفر وام اشتغال از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی اعطاء شد و در این مدت کارآفرینی خوبی شکل گرفت.
شرکت کننده مهرواره اوج تصریح کرد: همه کمک ها و مشارکت‌ها، مردمی و جهادی است و هیچ کمک دولتی در این بخش نداریم و مردم به صندوق و خدماتی که ارائه می‌شود، اعتماد می‌کنند.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!