اوج مهربانی و همدلی در «مهرواره اوج» زابل

اوج مهربانی و همدلی در «مهرواره اوج» زابل
مجتبی عظیمی
0
۲۶ شهریور ۱۴۰۰

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: فعالیت‌ها در مساجد گسترده بود تا اینکه مهرواره اوج مطرح شد که اوج مهربانی و همدلی را نشان دهیم؛ حدود یک سوم مساجد به این طرح لبیک گفته اند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی منش، در گفت و گویی پیرامون برگزاری سلسله نشست‌های هم اندیشی شهید حجت الاسلام بیاضی زاده ضمن مهرواره اوج اظهار داشت: از برگزاری این جلسات لذت بردیم، دغدغه ما این است که مسجد و امام جماعت را محور قرار دهیم همان طور که از صدر اسلام مسجد، محور بوده و باید سطح آن را ارتقاء دهیم و بیشتر تلاش کنیم.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل افزود: منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان است و هر شهرستان یک دفتر اداره تبلیغات دارد و ما در زابل هستیم.
وی بیان کرد: ۲۶ روحانی مستقر و ۲ امام محله داریم و در حدود ۸ روحانی در طرح هجرت حضور دارند و ۸۰ روحانی آزاد شامل شاغلین و ائمه جماعات و بومی ها و منبری ها فعال هستند.
حجت‌الاسلام فاطمی منش عنوان کرد: در ادارات و نهادها روحانی زیاد داریم و جمع خوبی از روحانیون هستیم که هر ماه یک بار جلسه ای داریم و در ۴ ماه گذشته نیز جلسات در دل ادارات برگزار می‌شود تا ظرفیت شبکه تبلیغی ما را بدانند و ما هم معضلات و مشکلات را بدانیم و در رفع آن کمک کنیم.
وی در مورد مهرواره اوج و ارتقای نهضت کمک رسانی به مردم با محوریت مسجد خاطرنشان کرد: برنامه‌های مسجد محور در مهرواره اوج، بیش از قبل سازماندهی‌ می‌شود.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ مسجد در شهر و ۶۰ مسجد در روستاها داریم که تعداد مساجد در سطح روستاها بالاست و ظرفیت مهمی به شمار می‌رود.
وی گفت: به مساجدی که روحانی دارند، برنامه‌هایی ارائه دادیم، البته نیمی از مساجد روحانی ندارد.
حجت‌الاسلام فاطمی منش افزود: هر مسجدی یک مسجد مجازی و یک گروه جهادی دارد که در توزیع بسته‌های معیشتی و رفع مشکلات مردم نقش دارند و در مواردی نیز هزینه‌های درمان را تأمین می‌کنند.
وی بیان کرد: شکل‌گیری مسجد مجازی و گروه‌های جهادی، در کمک‌رسانی و ارتقای خدمت مؤثر بود و با همراهی این ظرفیت‌ها، برنامه‌های مختلفی همچون افطاری در ماه رمضان و وساطت در دعواهای فامیلی با حضور ریش سفیدان و جلوگیری از آسیب‌هایی همچون طلاق داریم.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل عنوان کرد: فعالیت‌ها در مساجد گسترده بود تا اینکه مهرواره اوج مطرح شد که اوج مهربانی و همدلی را نشان دهیم؛ حدود یک سوم مساجد به این طرح لبیک گفته اند.
حجت الاسلام فاطمی منش با اشاره به وحدت و برادری شیعیان و اهل سنت این منطقه، عنوان کرد: اهل سنت در زابل ۱۰ درصد جمعیت است در برخی از مناطق تا ۴۰ درصد می رسند. برادران اهل سنت زابل در مراسمات عزاداری اهل بیت(ع) شرکت و نذر هم می کنند؛ اهل سنت در سیستان اعتقادات‌شان شبیه ما است، توسل دارند و زیارت می روند و عزاداری می کنند.

در دیگر رسانه ها:
خیرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!