مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان مطرح کرد؛

مهرواره اوج ظرفیتی برای تبیین گفتمان نهضت خدمت رسانی مساجد

مهرواره اوج ظرفیتی برای تبیین گفتمان نهضت خدمت رسانی مساجد
مجتبی عظیمی
0
۲۶ شهریور ۱۴۰۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان مهرواره اوج را ظرفیتی قابل توجه برای تبیین گفتمان نهضت خدمات رسانی مساجد دانست.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام غلامحسین حقانی در گفت و گویی درباره برگزاری سلسله نشست‌های هم اندیشی شهید حجت الاسلام بیاضی زاده در ضمن مهرواره اوج اظهار داشت: تعامل و ارتباط گیری و تفاهم و مباحثه قبل از عملیاتی شدن یک رویداد، حرکتی بسیار مثبت است چراکه موجب شنیده شدن حرف‌های دیگران نیز می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان افزود: باید باب مشترکات فکری باز شود و با این همفکری، نقل تجربه اتفاق بیفتد و همین باعث شکل گیری رویدادهای خوبی در سطح کشور خواهد شد.
وی در مورد برنامه‌های استان کرمان بیان کرد: برنامه اصلی مهرواره اوج، ایجاد فضای خدمت‌رسانی با محوریت مسجد و امام جماعات است، در این خصوص ابتدا منتقل کردن مفاهیم به مساجد و ائمه جماعات در این نهضت اهمیت زیادی دارد.
حجت الاسلام حقانی عنوان کرد: کرونا با همه ضررها و آفت‌ها و ناراحتی‌ها و دوری‌ها و از دست دادن عزیزان امتیاز مهمی داشت و آن، استفاده از تهدیدی است که فرصتی را در نهضت خدمت رسانی با کمک عزیزان در دل مساجد مطرح می‌کند.
وی تصریح کرد: ما باید گفتمان آن را به خوبی تبیین کنیم و همین مطرح کردن این دغدغه‌ها، داری ویژگی‌های زیادی است و در این باره خیلی وقت است برنامه‌هایی را آغاز کرده‌ایم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان خاطرنشان کرد: بنیاد هدایت در این مسیر کمک حال ما شده و نیروهای آن صاحب سبک تر، خلّاق و خوش فکر هستند.
وی گفت: محله همدل، ما را به سمت و سوی خدمت رسانی سوق داد و هدایتگری کرد و با همان رویکرد، فعالیت را آغاز کردیم و با توجه به منویات رهبری درباره کمک‌های معیشتی، چنین حرکتی رقم خورد و عمده تلاش در خدمت رسانی مساجد در سالگرد شهادت حاج قاسم به اوج خود خواهد رسید.
حجت الاسلام حقانی افزود: تلاش برای راه اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد و فعالیت‌های مختلف به نتیجه رسیده و باید طلاب و امام جماعت‌ها در این حوزه‌ها فعال شوند.
وی بیان کرد: شورای تعالی که در مساجد راه اندازی شده در این مسیر گام برمی دارد و همه مجموعه‌های حمایت گر که به مردم خدمت رسانی می‌کنند را ذیل این شورای ائمه جماعات آورده‌اند تا فعالیت کنند و اقدامات و خدمت رسانی‌ها به محوریت امام جماعت و امام محله متمرکز شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان تصریح کرد: حضور ائمه جماعات در این طرح بسیار خوب بود و علی رغم عدم وجود زیرساخت‌ها در سطح دسترسی به اینترنت در برخی مناطق روستایی، شروع خوبی را نشان می‌دهد و کرمان جز استان‌های اول در استقبال بوده است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورود به این طرح بسیار خوب بوده و امید است با این نگاه پیش رویم و شاید ضعف جدی در محله همدل این بود که اتفاقات و رویدادها مسجد محور نبود؛ در مهرواره باید بحث مسجد پررنگ شود.
حجت الاسلام حقانی عنوان کرد: خوشبختانه بنیاد هدایت، بخشی از خلاء‌های رسانه‌ای در مسیر خدمت را پر کرد و از این جهت ما از رفقای بنیاد هدایت تقدیر می‌کنیم، با توجه به اینکه در ارتباط گیری در حوزه رسانه اتفاقات خوبی رقم می‌خورد گاهی در جشنواره ملی، دیده نمی‌شویم و در این باره نگاه استانی‌ها را باید پررنگ کنند و تنها به افراد منحصر نشود و بازخورد استانی از آن بگیریم.
وی اظهار داشت: گاهی در تولید و انتشار محتوا ضعف‌هایی وجود دارد و در اتفاقات ملی بعضاً استان‌ها درگیر نمی‌شوند در حالی که اگر باشند مخاطبین بیشتری جذب می‌کنند.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!