به همت خیرین محله و امام مسجد امام رضا(ع) خرمشهر؛

۵۰۰ خانوار نیازمند تحت پوشش حمایتی مسجد قرار گرفتند

۵۰۰ خانوار نیازمند تحت پوشش حمایتی مسجد قرار گرفتند
مجتبی عظیمی
0
۲۸ شهریور ۱۴۰۰

حجت الاسلام خطیبی  گفت: بیش از ۵۰۰ خانوار پس از کرونا تحت پوشش کمک‌های مومنانه در مسجد امام رضا(ع) هستند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام سیدجواد خطیبی امام جماعت مسجد امام رضا(ع) شهرستان خرمشهر از توابع استان خوزستان و یکی از شرکت کنندگان مهرواره اوج در گفت و گویی در تشریح فعالیت‌های  مسجد محور خود در ایام شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: مسجد امام رضا(ع) در خرمشهر بسیار معروف است و از قبل از کرونا ۲۰۰ خانوار را تحت حمایت خود قرار داده است.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) گفت: این مسجد در سطح محله فعالیت‌ها و اقدامات زیادی را قبل از شیوع کرونا و بعد از آن برعهده داشته و ماهیانه در زمینه کمک‌های معیشتی و درمانی و تأمین پوشاک اقدامات خوبی را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در مسجد کمک‌های مؤمنانه و محرومیت زدایی زیادی به شکل مردمی انجام می‌شود و پس از کرونا بیش از ۵۰۰ خانوار تحت پوشش قرار گرفتند، همچنین در بخش محرومیت زدایی  در جهت ساخت و تعمیر مساکن نیازمندان و محرومین در قالب گروههای جهادی نیز اقداماتی را شاهد هستیم.

حجت الاسلام خطیبی عنوان کرد: شیوع کرونا، روی زندگی بسیاری از افراد از جمله کارگران تاثیر گذاشت و باید حمایت از اقشار ضعیف را مورد توجه بیشتری قرار می دادیم که با مشارکت های مردمی و حضور خیرین، فعالیت های منسجمی شکل گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین در کنار کار جهادی، در زمینه آبرسانی و لوله کشی و تعمیر منازل نیز برنامه‌های متعددی به نتیجه رسید، ضمن اینکه مسجد در ارائه خدمات پزشکی نیز از طریق تعامل با پزشکان در درمان رایگان و معرفی نیازمندان به مراکز پزشکی گام های خوبی برداشت.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) در خرمشهر خاطرنشان کرد: حتی برای بیمارانی که توان خرید دارو ندارند خیرین این هزینه‌ها را تأمین کردند، یکی دیگر از اقدامات گروه جهادی با توجه به اینکه درب‌های فاضلاب در سطح شهرستان به سرقت می‌رفت و می‌توانست جان افراد را به خطر بیندازد خرید و نصب درب‌های جایگزین بود.

وی گفت: بنده نیز مرکز خیریه‌ای را در جهت رسیدگی به نیازمندان مدیریت می کنم که در کنار مسجد توانسته ایم با شناسایی افراد، کمک‌های خوبی را ارائه دهیم، در این زمینه قبل از کرونا ۶ خانواه دارای یتیم محصل تحت پوشش مرکز در تامین غذا و پوشاک و هزینه تحصیلی را تحت حمایت داشتم که امروز به ده نفر رسیده اند.

شرکت کننده مهرواره اوج افزود: در خصوص حمایت از این فرزندان در تعامل با مدارس، هزینه‌ها به طور کامل پرداخت می‌شود، در این میان سه نفر از دانش آموزان با توجه به استعداد بالا در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: تأمین ارزاق و بسته‌ها نیز از منابع و کمک‌های مردمی است و تاکنون هیچ دستگاه اجرایی و یا نهادی در این باره کمک نداشته البته در کمک های مومنانه دو بار از طریق سپاه این بسته‌ها تهیه شد.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) در خرمشهر بیان کرد: بنده از سال ۹۰ در خدمت مسجد امام رضا(ع) و اهالی محله هستم و از همان زمان در توزیع بسته های معیشتی و گوشت و اقلام ضروری حضور دارم و از ابتدای کرونا خیرین هر دو سه ماه یک بار ارزاق را در اختیار نیازمندان قرار می دهند.

وی اظهار خاطرنشان کرد:تأمین هزینه بیماران کرونایی و خرید دارو برای نیازمندان و ایجاد اشتغال نیز از جمله خدمات است، در زمینه اشتغال نیز اقدامات خوبی انجام شده و قبل از کرونا مهارتی برای خیاطی ویژه بانوان برگزار شد که در اشتغال بسیار موثر بود.

حجت الاسلام خطیبی اظهار داشت: برخی خانواده‌ها نیز که توانایی پختن نان داشتند برای آن ها تنورهایی را خریداری کردیم و با خرید نان تولیدشده توسط خیرین و توزیع در سطح بازار حمایت خوبی از این افراد می‌شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!