حجت الاسلام صائبی:

مهرواره اوج گامی در جهت ارتقای سطح خدمت رسانی مساجد است

مهرواره اوج گامی در جهت ارتقای سطح خدمت رسانی مساجد است
مجتبی عظیمی
0
۳۰ شهریور ۱۴۰۰

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان گفت: اوج گرفتن نهضت مواسات از سوی مساجد و ارتقاء خدمات مساجد، از اهداف مهرواره اوج است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام داوود صائبی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان لنجان اظهار کرد: در مهرواره محله همدل که از ماه مبارک رمضان آغاز شد تمام مردم مسائل محله را شناسایی می‌کردند و با کمک امام‌جماعت و ظرفیت‌های موجود و همچنین حضور مسؤولان که حالت مطالبه‌گری داشت این‌ موضوع را به نتیجه‌ای می‌رساندند که مهرواره اوج ادامه‌ دهنده ی آن است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنجان بیان کرد: عملیات مهرواره اوج در هشت گام آغاز شده است که تفاوت آن با مهرواره های دیگر این است که محوریت این امر با امامان محلات و روحانیون است یعنی خود روحانی مسئله‌یابی را انجام می دهد و ظرفیت‌ها را با کمک مردم شناسایی و وارد عمل می کند.
وی افزود: اوج گرفتن نهضت مواسات از سوی مساجد و ارتقاء خدمات مساجد، از اهداف مهرواره اوج است که امیدواریم گام مؤثری در این زمینه برداشته شود.
حجت الاسلام صائبی بیان کرد: این مهرواره تا ۲۳ آبان‌ماه ادامه دارد و تصمیم کشوری و همچنین هدف از ورود گروه‌های جهادی این است که این مهرواره در طول سال و سال های بعدی هم ادامه داشته باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنجان عنوان کرد: نام این مهرواره برگرفته از کلام مقام‌معظم رهبری است که فرمودند نهضت مواسات باید اوج بگیرد و این اتفاق از مساجد و با محوریت خود مساجد باید رقم بخورد.
وی یادآور شد: گام نخست در مهرواره اوج موضوع لبیک گویی است که در اولین اقدام شناسایی و سامان‌دهی مساجد در سطح شهرستان لنجان انجام شد.
صائبی خاطرنشان کرد: شهرستان لنجان دارای ۱۹۷ مسجد است که از این تعداد، ۹۲ مسجد فعال هستند که ملاک فعال بودن، برگزاری نماز جماعت اعم از نماز ظهر یا نماز مغرب و عشاء در این مساجد است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به گام نخست مهرواره اوج که لبیک به کلام مقام معظم رهبری است بیش از ۷۰ مسجد از مساجد شهرستان شهرستان لنجان لبیک را گفته اند و امضای الکترونیکی را انجام داده اند‌.
وی افزود: گام بعدی که هم اکنون در آن حضور داریم موضوع ارزیابی مساجد، امامان جماعت و افراد فعال است و در این زمینه حتی برای آن مساجدی که فعال نیستند در حال شناسایی شخص فعالی هستیم که این فرد می‌تواند فرمانده بسیج، هیئت‌ امناء، هیئت مذهبی یا کانون باشد.
صائبی بیان کرد: مرحله بعد از آن مسئله توانمندسازی شبکه‌ای است که مسئله راهیاری و برگزاری نشست‌ها و جلسات هفتگی از وظایف آن است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنجان متذکر شد: هدف از این شبکه شناسایی درست و مطلوب مکان‌هایی است که بهره برداری صحیح از آن ها صورت نمی گرفته و علاوه بر آن بیان و بررسی مشکلات و تبدیل آن به مسئله است.
وی در پایان گفت: زمانی که ظرفیت ها شناخته و مسئله شناسایی شد به سمت پیدا کردن راهکار، حرکت خواهد شد و با تعیین زمان بندی مناسب با توجه به ظرفیت های موجود مسئله و مشکل مورد نظر حل خواهد شد.

در دیگر رسانه ها:
صدای لنجان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!