در حال برگزاری است؛

پنجمین دوره از سلسله نشست های شهید بیاضی زاده در مازندران

پنجمین دوره از سلسله نشست های شهید بیاضی زاده در مازندران
مجتبی عظیمی
0
۳۰ شهریور ۱۴۰۰

پنجمین دوره از سلسله نشست های شهید بیاضی زاده در شهرستان چالوس و با هدف هماهنگی وهم اندیشی در اجرای مهرواره اوج در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، پنجمین دوره از سلسله نشست های روحانی مدافع حرم شهید بیاضی زاده با هدف هماهنگی و هم اندیشی در اجرای مهرواره اوج و با حضور مدیران کل اداره تبلیغات اسلامی استان های مازندران ، گیلان، مرکزی، گلستان و سمنان و معاونین فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه راهیاری بنیاد هدایت در این استان ها، در شهرستان چالوس در حال برگزاری است.
در ابتدای این نشست دوروزه حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی مازندران ضمن خوش آمدگویی به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: گرامی داشت ایام شهادت و اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از شعائرالله است و امید است که جزء برگزار کنندگان شعائر الهی باشیم.
وی افزود: هرکس این نشانه های الهی را تکریم کند به فرموده قرآن خداوند از او تشکر می کند؛ آنگونه که در روایاتی از امام صادق(ع) داریم حتی پوشیدن لباس سیاه برای امام حسین(ع) نیز از شعائر الهی و ارزشمند است.
در ادامه این نشست حجت الاسلام غلامی قائم مقام بنیاد هدایت برنامه های بنیاد هدایت و سازمان تبلیغات برای ایام محرم را یادآور شد و اظهار داشت: با سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اوج گرفتن نهضت مواسات با محوریت مساجد، امر بر این دایر شد تا این دستور ولی بر دوش سازمان تبلیغات قرار گیرد.
وی افزود: با اعتمادی که به مدیران جهادی شهرستانی سازمان داشتیم و با تجربه ای که از مهرواره محله همدل کسب کرده بودیم، دوباره یاعلی گفتیم و تصمیم گرفتیم بار دیگر برای اقامه امر ولی با یکدیگر هم عهد شویم تا اتفاق مبارکی رقم بخورد؛ این شد که با مشورت ها و بررسی ها مهرواره اوج شکل گرفت. بنابراین سبد عملیاتی خود را فراتر از ۵ هزار امام بنیاد هدایت تعریف کردیم و تلاش کردیم تا بقیه مبلغان را نیز درگیر مهرواره کنیم.
قائم مقام بنیاد هدایت بیان کرد: در این مهرواره بسیاری از امامان جماعت اهل سنت نیز با ما همراه شدند؛ اعلام آمادگی قریب به ۴۰۰ نفر از ائمه جمعه را شاهد بوده ایم. تاکنون در مجموع بیش از ۱۸ هزار مسجد به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفته اند و این ما را دلگرم کرد.
حجت الاسلام غلامی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب گفت: با شرایط جدید که بوجود آمده است بار مسئولیت مساجد بر دوش سازمان تبلیغات قرار گرفته است و این مساجد هستند که به فرموده رهبری سنگر تمدن سازی و حرکت به سمت حکمرانی جدید در فصل نوین انقلاب اسلامی هستند.
قائم مقام بنیاد هدایت تصریح کرد: متأسفانه آمایش دقیقی از مساجد کشور صورت نگرفته است و آمار دقیقی از مساجد فعال و غیر فعال نداریم؛ این بار نیز برعهده سازمان تبلیغات قرار خواهد گرفت.
وی تعالی شبکه امامت را شعار اصلی بنیاد هدایت دانست و ابراز داشت: برای تحقق این شعار ابتدا باید این تعالی در راهیاران که در خط مقدم ارتقا و توانمند سازی امام هستند اتفاق بیفتد؛ به این منظور ۸ نشست برای توانمندسازی این عزیزان برگزار شد. در سال ۱۴۰۰ قرار شد تا وقت ویژه ای را برای ارتقای راهیاران شهرستانی قرار دهیم که این مهم در مهرواره اوج رقم خورد.
وی گفت: آنچه را که در این نشست به بحث گذاشته می شود را به ائمه جماعات با مدل گعده منتقل می کنیم و تجربه های میدانی را در اختیار این عزیزان قرار می دهیم.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری مهر

خبرگزاری رسا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!