امام محله مال شیخ؛

امام محله ای که در دل مردم جا دارد

امام محله ای که در دل مردم جا دارد
مجتبی عظیمی
0
۰۱ مهر ۱۴۰۰

امام محله شهرک مال شیخ، روحانی که مردمی است؛ مردم محله خود را می شناسد، از مشکلاتشان آگاه است و به آن ها سر می زند.
حجت الاسلام سید محمد مهدی علوی نیا، امام محله شهرک مال شیخ شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد است؛ او در مدتی که در این شهرک مشغول به فعالیت شده است حسابی در دل مردم جا کرده، آن ها را می شناسد، به آن ها سر می زند و از مشکلاتشان باخبر است؛ این مردمی بودن مورد علاقه اهالی است.

امام محله شهرک مال شیخ در ابتدای حضور خود در محله مال شیخ، شاهد مشکلات کوچه ها و خیابان ها و سختی رفت و آمد در آن ها است؛ او در این خصوص می گوید: با دیدن این مشکلات با همفکری با دهیار محله به سراغ بنیاد مسکن و بنیاد برکت رفتیم و این شد که با کمک و همکاری مسئولین این نهادها زیرسازی اولیه کوچه ها و خیابان ها انجام شد؛ با پیگیری های مستمر از مسئولین قول آسفالت شوارع گرفته شد که به زودی انجام خواهد شد.
امام مسجد امام حسین(ع) پیگیری و تکمیل زمین چمن محله را از دیگر کارهای انجام شده در دوره حضور خود در شهرک بر می شمرد: از قبل زیرسازی زمین چمن انجام شده بود اما فنس کشی و چمن باقی مانده بود که با پیگیری های صورت گرفته و همکاری دهیاری این کار نیز به سرانجام رسید.


حضور حجت الاسلام علوی نیا در شهرک مال شیخ مصادف می شود با وقوع زلزله سی سخت آن هم در سرمای طاقت فرسای زمستان؛ این موضوع سبب می شود تا او برای تهیه نیازمندی های مردم زلزله زده دست به کار شود. به این منظور نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و لباس گرم و پتو برای آسیب دیدگان اقدام می کند.
امام محله شهرک مال شیخ بی رونق شدن مساجد به دلیل انتشار بیماری کرونا اینگونه روایت می کند: شیوع کرونا مساجد در این منطقه در عمل تعطیل شده بودند؛ ما از روز اول حضور خود در شهرک مال شیخ این نیت را داشتیم تا رونق را به مسجد برگردانیم؛ در همان ابتدای حضور خود در که با روز میلاد امیرالمؤمنین(ع) قرین شد جشنی در مسجد برگزار کردیم و با غذای گرم از مردم پذیرایی شد.
او ادامه می دهد: این برنامه مورد استقبال واقع شد و در دیگر اعیاد ماه شعبان نیز این برنامه تکرار شد؛ منابع این ضیافت ها نیز از بین مردم و خیرین تأمین شد و هرکس متناسب با توان خود در این کار شریک می شد.
برنامه های امام مسجد امام حسین(ع) برای جذب مردم به مسجد در ایام غدیر شکل جدیدی به خود می گیرد؛ او برنامه خود را در ایام غدیر اینگونه توصیف می کند: علاوه بر پخت غذای گرم در عید غدیر سوالاتی را طرح و در قالب برگه هایی شخصا به خانواده ها تحویل دادم و قرار شد تا پاسخ سوالات را در هنگام مراسم عید غدیر در مسجد تحویل دهند؛ هزینه رفت و برگشت سفر مشهد مقدس به عنوان هدیه این مسابقه در نظر گرفته شد.


شرکت کننده مهرواره اوج در خصوص فعالیت های خود در ایام محرم می گوید: باید برای برای سیاهپوشی محله اقدام می کردیم اما بودجه لازم را برای این کار نداشتیم؛ بنابراین از خانواده ها خواستیم تا چادرهای مشکی کهنه ای که در منازل دارند و بلااستفاده مانده است هدیه کنند تا برای سیاهپوشی مورد استفاده قرار گیرد؛ این پارچه ها به کمک یکی از خیاطان عزیز تبدیل به پرچم و در معابر نصب شد.
یکی از کارهایی که در ایام شهادت ابی عبدالله(ع) فضا را محرمی می کند و انسان به یاد ایشان می اندازد؛ همین ماشین نویسی ها است؛ همین کاری که امام محله مال شیخ با کمک جوانان این محله رقم زده است.
یکی دیگر از اقدامات امام محله شهرک مال شیخ رونق بخشیدن به هیئات این منطقه است؛ او علاوه بررونق بخشی به هیئت بانوان هیئت نوجوانان این منطقه را نیز راه اندازی کرده است که متشکل از نوجوانان زیر ۱۸ سال است.
همسر حجت الاسلام علوی نیا هم طلبه است و همواره در امور فرهنگی و تبلیغی کمک کار او بوده است؛ از کارهای ویژه او طراحی برنامه هایی مخصوص کودکان است.
احداث خانه عالم و وصل اینترنت منطقه از برنامه هایی است که امام محله مال شیخ آن ها را دنبال می کند و البته زمین خانه عالم تهیه شده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!