دادستان کل کشور:

نقش مساجد در پیشگیری از وقوع جرم / احیای مساجد از ضروریات است

نقش مساجد در پیشگیری از وقوع جرم / احیای مساجد از ضروریات است
مجتبی عظیمی
0
۰۴ مهر ۱۴۰۰

حجت الاسلام منتظری با اشاره به جایگاه مساجد و فعالیت‌های گسترده مسجد محور پیش از انقلاب، ضمن ابراز تأسف از کمرنگ شدن این جایگاه، خواستار احیای مساجد شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت با حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.
حجت الاسلام منتظری در این دیدار اظهار داشت: آنچه که از حیات پیامبر (ص) و امیرمؤمنان (ع) به ما رسیده در دوران بسط ید و حاکمیت شان محور مسجد بوده است؛ هرچند حکومت به این مقدار گسترده نبوده ولی مسجد اهمیت داشته است.
وی با بیان اینکه ما باید بین مسجد قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تفاوت قائل شویم، گفت: پس از انقلاب تا چند سال درگیر جنگ بودیم و مسجد شرایط خود را داشت؛ اعزام و پشتیبانی از جبهه عمدتاً با محوریت مساجد صورت می‌گرفت.
دادستان کل کشور افزود: متأسفانه پس از دفاع مقدس مسجد و برنامه‌های آن در محاق قرار گرفت و فعالیت‌ها کاهش پیدا کرد؛ احیای مساجد یکی از ضروریات است.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد موفقیت مسجد مرهون عملکرد امام جماعت فعال است؛ امام جماعت هم باید توانمند بوده و هم ممحض در کار این کار باشد. امروزه یکی از اقشار آسیب پذیر از لحاظ اقتصادی ائمه جماعات هستند. روحانی ای می‌تواند تأثیرگذار باشد که خود آگاهی و توانایی کاری داشته باشد.
وی ضمن تأکید بر اینکه دولتی کردن مساجد به هیچ وجه کار درستی نیست، گفت: مساجد باید یک مدیریت متمرکز داشته باشد.
دادستان کل کشور به نقش مساجد در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: اگر سازمان تبلیغات بتواند در مساجد، به ویژه مساجد مهم، مراکز مشاوره راه اندازی کند خوب است.
حجت الاسلام منتظری افزود: همچنین با همکاری شورای حل اختلاف می‌توان بخشی از این امور را در برخی مساجد انجام داد و خود امام جماعت به عنوان رئیس شورای حل اختلاف باشد.
در بخش دیگر این دیدار حجج اسلام قمی و میرمحمدیان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهادی امامان محله در مساجد سراسر کشور پرداختند.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!