گامی در مسیر ارتقای تولید و اشتغال محله؛

راه اندازی کارگاه‌های خیاطی، دوچرخه سازی و بسته بندی زعفران

راه اندازی کارگاه‌های خیاطی، دوچرخه سازی و بسته بندی زعفران
مجتبی عظیمی
0
۰۷ مهر ۱۴۰۰

امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) در توضیح تلاش‌هایی که برای اشتغالزایی اهالی محله خود انجام داده است، گفت: با همکاری بنیاد علوی و اداره تبلیغات دو سوله احداث و ۲۰ چرخ‌ خیاطی مهیا شده است؛ همینطور کارگاه دوچرخه سازی و کارگاه بسته بندی زعفران نیز راه اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام مهدی پیشقدم امام جماعت مسجد چهارده معصوم علیهم السلام شهر تایباد با اشاره به فعالیت های خود در ایام کرونا گفت: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام به تأسیس خیریه حسینی نمودیم که ماهانه با همت اهالی مسجد از ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان جمع‌آوری می‌ شود و بسته های معیشتی برای محرومین تهیه می شود.


حجت الاسلام پیشقدم برای رونق عزاداری محرم و صفر سال گذشته اقدام به خرید و نصب ۷۰۰ پایه پرچم برای درب منازل شهر تایباد نمود تا چهره شهر برای عزای حضرت اباعبدالله علیه السلام سیاه پوش گردد.
وی محرم امسال نیز با کمک خیرین اقدام به پخت و توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم کرده است.
امام جماعت مسجد چهارده معصوم علیهم السلام عنوان کرد: در راستای حمایت از افراد بی بضاعت اقدام به توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی که هرکدام حداقل به ارزش ۲۰۰ هزار تومان بوده نموده ایم. همچنین علاوه بر مناسبت ها هر ماه ۲۰ بسته معیشتی نیز بین نیازمندان توزیع شده است و ماهانه حداقل یک بار غذای گرم بین نیازمندان توزیع می کنیم.
وی در ادامه افزود: در چند مرحله نیز برای تأمین گوشت گرم برای نیازمندان ذبح قربانی داشته ایم و گوشت آن بین ۵۰ خانواده توزیع شده است.

 


حجت الاسلام پیشقدم در زمینه فعالیت‌های خود برای ایجاد اشتغال گفت: با همکاری بنیاد علوی و اداره تبلیغات دو سوله مهیا شده و ۲۰ چرخ‌ خیاطی مهیا شده است و همینطور ایجاد کارگاه دوچرخه سازی و کارگاه بسته بندی زعفران نیز به همت کانون زمینه سازان ظهور اتفاق افتاده است.
این شرکت کننده مهرواره اوج از دغدغه خود برای حمایت از جوانانی که برای کنکور سراسری آماده می‌شوند گفت و خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات علمی این جوانان قبل از آغاز کرونا اعتکاف علمی راه انداختیم. نوروز امسال نیز با توجه به شرایط کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای رفع اشکال علمی کنکوری ها، استادی از مشهد دعوت شد و ایام نوروز جلسات رفع اشکال در مسجد برگزار کردیم.


وی در خصوص اقداماتی که به منظور جذب نخبگان و استعدادهای برتر انجام شده است، گفت: تعدادی دانش آموز نخبه شناسایی و به حوزه معرفی شدند و افراد مستعد دیگری نیز برای کلاس های مداحی معرفی شدند.
حجت الاسلام پیشقدم به برنامه های خود برای ارتقاء نهضت مواسات، اشاره کرد و بیان داشت: برای رونق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود در حال راه اندازی دو مغازه برای مسجد هستیم تا بتوانیم برنامه های خود را ارتقاء ببخشیم و خدمات بیشتری در عرصه فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!