امام محله‌ای که در کنار تامین سفره و لباس محرومان، کسب درآمد را هم یادشان می‌دهد

امام محله‌ای که در کنار تامین سفره و لباس محرومان، کسب درآمد را هم یادشان می‌دهد
مجتبی عظیمی
0
۰۷ مهر ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام جمال‌پور با لبیک به نهضت مواسات مدنظر رهبری معظم و مشارکت فعال در پویش مسجدی اوج، توانسته در کنار رونق بخشیدن به سفره و لباس محرومان، فرصت اشتغال ۷۰ نفر از روستائیان در حوزه زنبورداری را ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، پس از تاکید مقام معظم رهبری بر اوج گیری نهضت مواسات و کمک های مومنانه با محوریت مساجد در محلات، امامان جماعت و امامان محله در لبیک به این مطالبه بر شدت و جدیت نهضت مواسات افزودند. از جلوه های این لبیک مشارکت آنها در مهرواره اوج است که به همت بنیاد هدایت در ماه های محرم و صفر در حال اجرا است.

حجت الاسلام محمد جمالپور، امام محله دزک سفلی از توابع استان چهارمحال و بختیاری از جمله امامان محله ای است که ظرفیت های مردمی و مسجدی را برای انجام نهضت مواسات و به اوج رساندن آن فعال کرده است.

به گفته وی، از ابتدای دوره شیوع کرونا تاکنون طی دو مرحله سراسری سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۲۰۰ هزار تومان تهیه و میان محرومان در سطح روستا توزیع شده است. علاوه بر آن در مناسبت های مختلف نیز هر بار بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بسته معیشتی به منظور کمک به تامین اقلام ضروری خانواده های بی بضاعت تهیه و توزیع شده است.

این امام محله پرتلاش با اشاره به بازسازی مسجد امام علی (ع) روستای دزک سفلی تصریح کرد: مسجد بر اثر بارندگی دچار رانش شد و سقف آن پایین آمد. از این رو، با کمک خیران و با هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی مسجد را در دو طبقه بازسازی کردیم و تجهیزات ضروری آن از جمله وسایل گرمایشی را نیز با هزینه ۲۸ میلیون تومانی خیران تامین و تهیه کردیم.

حجت الاسلام جمالپور تهیه برخی اقلام جهیزیه برای نوعروسان محروم از قبیل جاروبرقی، ماشین لباسشویی، یخچال و فرش را نیز از دیگر وجوه مشارکت اهالی مسجد امام علی (ع) در رزمایش و نهضت مواسات معرفی کرد.

وی در ادامه ابراز کرد: با توجه به کم رونق شدن سفره محرومان در طی شیوع کرونا و آسیب های اقتصادی ناشی از آن در طول یک سال و نیم گذشته ۲۰ مرتبه طبخ و توزیع غذا از ۵۰۰ تا ۲ هزار پرس را ویژه محرومان انجام داده ایم. علاوه بر این تهیه پوشاک برای اقشار محروم حتی عشایری که در مناطق صعب العبور سکونت دارند را در مناسبت های مذهبی به ویژه محرم حسینی دنبال کرده ایم.

حجت الاسلام جمالپور با اشاره به اختصاص هزینه سفر اربعین مسجدی ها به کمک خانواده های محروم و اوج گیری نهضت مواسات تاکید کرد: در این راستا به مناسبت اربعین چهل کارت هدیه ۲۵۰ هزار تومانی تهیه و میان خانواده های محروم توزیع شد.

بنا بر این گزارش، فعالیت های مومنانه در مسجد امام علی (ع) محله دزچ سفلی صرفا به کمک های معیشتی صرف نمی شود بلکه به همت امام محله آن فعالیت هایی همچون اشتغالزایی و مقابله با آسیب های اجتماعی نیز با جدیت دنبال می شود؛ چنان که با پادرمیانی و میانجی گری حاج آقا جمالپور یک مورد از اختلافات قومی قبیله ای با سابقه ای نزدیک به ۲۰ سال که حتی سبب درگیری مسلحانه شده بود! به صلح و آشتی ختم شد.

حجت الاسلام جمالپور که به فعالیت های تخصصی در حوزه باغداری، کشاورزی، آفت شناسی و مهارت های باغداری نیز آگاه و مسلط است، با آموزش این مهارت ها به روستاییان آن هم به صورت رایگان به حفظ محصول کشاورزان و باغداران نیز کمک شایان کرده است. وی که خود از فعالان عرصه زنبورداری است با آموزش این حرفه به جوانان و اهالی مسجد توانسته فرصت اشتغال برای ۷۰ نفر را فراهم کند که اکنون صاحب کسب و کار و درآمد شده اند.

این امام محله با اشاره به فعالیت های اهالی مسجد امام علی (ع) برای مقابله با کرونا بیان کرد: فعالیت های بهداشتی، درمانی در قرارگاه سردار سلیمانی مسجد دنبال می شود. کمک به بیماران در ابعاد معیشتی و درمانی، رسیدگی به آنها و مراقبت از آنها و انجام مراسم تجهیز و تغسیل و اقامه نماز اموات کرونایی نیز در این بعد انجام شده است به ویژه آنکه پایگاه سلامت مسجد در سطح روستا فعال است و خدمت رسانی می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنان کار جمع آوری نذورات، طبخ غذا و تهیه پوشاک و بسته های معیشتی برای محرومان را تا پایان ماه صفر ادامه می دهیم.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!