حجت الاسلام نظیری؛

مساجد باید محور ایجاد تحول در ساختار‌های اجتماعی شوند

مساجد باید محور ایجاد تحول در ساختار‌های اجتماعی شوند
مجتبی عظیمی
0
۱۱ مهر ۱۴۰۰

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر این که «مساجد باید محور ایجاد تحول در ساختار‌های اجتماعی شود» و نهضت خدمت رسانی مردم باید اوج گیرد “مهرواره اوج” توسط بنیاد هدایت در گام دوم و در امتداد مهرواره محله همدل طراحی و اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمدهادی نظیری با اشاره به برگزاری «مهرواره محله همدل» اظهار کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب سال گذشته در فرایند ارتقا و تعالی فعالیت‌های تبلیغی، شکل‌گیری شبکه امامان محلات و روستا بود.
وی با بیان اینکه در این فرایند طلبه‌هایی که در فضای سازمان تبلیغات و در شهرها و روستاها در حال فعالیت هستند از عنوان «امام جماعت» ارتقا یافته و نقش اثرگذاری را در فضای روستا و محلات در قالب امامان روستا و شهر دارند گفت: طلبه‌ها در شهرها و روستاها مردم را سازماندهی کرده و ظرفیت‌ها را شناسایی و بر اساس آن مسائل و مشکلات محلات و روستاها را حل می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال سازمان تبلیغات اسلامی برای اینکه این نقش‌ها را سازماندهی کند، «مهرواره محله همدل» را طراحی کرد و این رویه را با انضباط و در قالب برنامه کشوری پیش برد.
وی با بیان اینکه در این راستا محله‌ها شناسایی و مردم محله‌ها نیز مسئله‌ها را شناسایی کردند و با کمک هم تلاش شد، مسئله‌ها ثبت شوند عنوان کرد: در استان همدان ۸۵۰ مسئله در سامانه ثبت شد اما در پایان به دبیرخانه «مهرواره همدل» ۱۸۰ گزارش تفصیلی رسید.
حجت الاسلام نظیری با تاکید بر اینکه در تمام شهرستان‌ها فرایند داوری انجام شد و در هر شهرستان محله‌ها و مسئله‌های منتخب شناسایی شدند گفت: در استان همدان در هر شهرستان یک نفر به عنوان منتخب معرفی شدند و منتخب استان نیز از شهرستان رزن بود که به مرحله کشوری معرفی شد.
وی با بیان اینکه در ادامه این فرایند و با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مساجد باید محور تحول در ساختارهای اجتماعی شوند و نهضت خدمت‌رسانی به مردم اوج بگیرد، «مهرواره اوج» توسط بنیاد هدایت در گام دوم و در امتداد محله همدل طراحی و اجرا شد افزود: از ابتدای شهریورماه این مهرواره در شبکه امامان محله و روستا در حال طراحی و اجرا است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در این ساختار نیز امامانی که بتوانند در یک انسجام و تعامل دقیق ظرفیت‌های مردمی را سازماندهی کرده و مسئله‌های محلات و روستا را شناسایی و در صدد حل آنها باشند، حضور خواهند داشت گفت: امیدواریم استان همدان پیشتاز در این حوزه باشد.
وی با بیان اینکه شبکه امامان در حال توجیه بوده و دائم در حال رایزنی و گفت‌وگو با آنها هستیم و فضای کار در حال تبیین است گفت: قصد داریم این رویکرد اولویت‌دار در شبکه روستا و محله باشد تا امامان روستا و محلات نقش دقیق‌ و مهمی را پیش ببرند و نقش امامتی خود را عهده‌دار باشند.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری فارس

تابناک همدان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!